مدرسه حج در استان کردستان افتتاح شد

مدرسه حج در کردستان به مناسبت دهه مبارک فجر با حضور مدیر امور اهل سنت بعثه مقام معظم رهبری افتتاح شد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مدیریت اهل سنت از کردستان، مدرسه حج در کردستان به مناسبت دهه مبارک فجر با حضور  مدیر امور اهل سنت بعثه مقام معظم رهبری افتتاح شد.
ماموستا ابن خیاط مدیر مدرسه حج کردستان هم در این مراسم اظهار کرد: هدف اصلی از تاسیس مدرسه حج هماهنگی و انسجام روحانیون و مدیران حج و معین و معینه‌ها در انجام مناسک حج است.
وی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین دستاورد حج وحدت و یکپارچگی است.
وی با تاکید براینکه مهم‌ترین ملاک در مدرسه حج استان برنامه‌ و هدف‌گذاری‌های دفتر امور اهل سنت بعثه رهبری خواهد بود، افزود: تمام توان خود را برای ایجاد وحدت و همدلی بیشتر در بین روحانیون، معین و معین‌ها و ...بکار خواهیم گرفت.


 



حج نماد وحدت مسلمانان و عظمت جهان اسلام است.


امام جمعه سنندج گفت: حج نماد وحدت مسلمانان و عظمت جهان اسلام است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پایگاه اطلاع رسانی مدیریت اهل سنت از کردستان، ماموستا فایق رستمی در مراسم افتتاح نخستین مدرسه حج در استان کردستان که با حضور  مدیر امور اهل سنت بعثه مقام معظم رهبری در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: انقلاب اسلامی اعجاز عصر حاضر بود.
وی خاطرنشان کرد: مشورت، مساوات، عمران، آبادانی و عدالت از تاثیرات پیروزی انقلاب اسلامی ایران است که در سراسر کشور تحقق آن را شاهد هستیم.
وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران نظام ظالمانه 2500 ساله طاغوت را به پایین کشید، گفت: انقلابی که با نفس مسیحای امام راحل شروع و با همراهی همه جانبه ملت ایران از طیف‌های مختلف به پیروزی رسید.
امام جمعه سنندج با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران توسط یک عالم روحانی پایه‌گذاری شد، اضافه کرد:‌ علما و روحانیون حاملین شریعت محمدی و سنگربانان همیشگی عبودیت و اتحاد و انسجام هستند.
ماموستا رستمی در ادامه به حج و تاثیرگذاری آن در نشان دادن عظمت و قدرت جهان اسلام گریزی زد و افزود:‌  حج نماد وفاق مسلمانان شیعه و سنی در مقابل دشمنان اسلام است.
وی اظهار کرد: خدمات نظام مقدس اسلامی به حجاج از شیعه و سنی ضمن تقویت وحدت آفرینی به الگویی برای سایر کشورهای دنیا تبدیل شده است.
امام جمعه سنندج افزود: بعثه مقام معظم رهبری نسبت به حجاج کردستان به بهترین شیوه عمل کرده‌اند که جای تقدیر فراوان دارد.
ماموستا رستمی راه‌اندازی مدرسه حج را اقدام پربرکت و ارزشمندی دانست و گفت: امیدواریم با حضور تاثیرگذار و همیشگی روحانیون و علمای اهل سنت روز به روز شاهد ارتقا و رشد این مدرسه در سطح استان باشیم.
 



ارتقای سطح علمی روحانیون کاروان‌ها رسالت اصلی مدارس حج است.


مدیر امور اهل سنت بعثه مقام معظم رهبری  در این مراسم گفت: ارتقای سطح علمی روحانیون کاروان‌ها رسالت اصلی مدارس حج است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مدیریت اهل سنت از کردستان، حجت‌الاسلام والمسلمین اکبری در مراسم افتتاح نخستین مدرسه حج در استان کردستان که در سنندج برگزار شد با گرامیداشت ۴۲مین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: پیروزی انقلاب اسلامی و اتفاقی که در این قرن افتاد و عالم را تحت تاثیر خود قرار داد عوامل و ریشه‌هایی داشت.
وی وحدت کلمه را مهم‌ترین عامل پیروزی انقلاب اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: طبق فرموده امام امت و رهبر معظم انقلاب اسلامی این وحدت کلمه بود که انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند و موجب استمرار آن شد.


 




مدیر امور اهل سنت بعثه مقام معظم رهبری اضافه کرد: ‌وحدت موجب شد خواست مردم محقق و این نظام پایه‌گذاری شود و آن حکومت فاسد تا دندان مسلح را از هم بپاشد.
حجت‌الاسلام والمسلمین اکبری با بیان اینکه این وحدت در ظاهر و لفظ یک شکل و معنا دارد و در جامعه اسلامی معنا و عوامل دیگری دارد، گفت: باید اول بدانیم که وحدت در جامعه اسلامی به چه معنی است و مصادیق آن در کجاها قرار دارد.
وی از حج به عنوان تبلور وحدت در جهان اسلام نام برد و خاطرنشان کرد: همانگونه که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید و اگر به واسطه این وحدت نبود به این جایگاه از قدرت و عظمت نمی‌رسیدیم در جهان اسلام هم اگر وحدت نباشد موفقیتی به دست نمی‌آید.
مدیر امور اهل سنت بعثه مقام معظم رهبری اضافه کرد: هر جا که بین صفوف مسلمانان شکاف و شقاق ایجاد می‌شود دشمنان از همان نقطه نفوذ و اهداف شومشان را علیه دین اسلام پیاده می‌کنند.
حجت‌الاسلام والمسلمین اکبری با بیان اینکه قرآن به وحدت جامعه اسلامی تاکید و از آن به عنوان نعمت بزرگ یاد می‌کند، افزود: قرآن همچنین تفرقه را نکوهش و از جامعه اسلامی خواسته از آن پرهیز کنند.
وی گفت: همه علمای فریقین گفته‌اند که اگر کسی به توحید، نبوت و روز جزا اعتقاد داشته باشد در زمره مسلمانان قرار می‌گیرد و جان و مالش محترم است.
سه اصل مهم توحید، نبوت و معاد در حج تبلور پیدا می‌کند
مدیر امور اهل سنت بعثه مقام معظم رهبری با تاکید براینکه در حج این سه اصل مهم توحید، نبوت و معاد تبلور پیدا می‌کند، افزود: همه مردم در هر رنگی و با هر زبان و مذهبی از هر کجای دنیادر یک زمان و مکان مشخص جمع می‌شوند و همرنگ در حضور پروردگارشان قرار می‌گیرند.
مدیر امور اهل سنت بعثه مقام معظم رهبری اضافه کرد: تجسم و تبلور دین در حج است و پیام حج پیام وحدت است.
حجت‌الاسلام والمسلمین اکبری در ادامه با بیان اینکه عبادت حج عبادت ویژه‌ای است، گفت: روایات ما بر این تاکید دارند که حج انسان‌ساز است و تحول ایجاد می‌کند گذشته عمر انسان با عبادت حج زیر رو می‌شود.
وی افزود: حج یک عبادت فردی صرف نیست حج عبادتی فردی و اجتماعی و به رخ کشیدن اقتدار و وحدت و انسجام مسلمین است.
مدیر امور اهل سنت بعثه مقام معظم رهبری با بیان اینکه حج منافع عام برای همه عالمین دارد، گفت: خدمت به زائران خانه خدا مورد علاقه اولیای خدا بوده و این توفیق بزرگی است که نصیب هر انسانی نمی‌شود، ثواب خدمت به زائران خانه خدا کمتر از عبادت نیست.
حجت‌الاسلام والمسلمین اکبری با تاکید براینکه حج مظهر قدرت و اتحاد مسلمانان است، عنوان کرد: اگر اتحاد مسلمانان به معنای واقعی شکل بگیرد و همه مسلمانان که از نقاط مختلف دنیا به مکه می‌آیند، شعارشان برائت از مشرکان باشد هیچ دشمنی جرأت نمی‌کند به اسلام و بلاد اسلامی تعرض کند.
وی افزود:حجاج استان کردستان همواره به واسطه برنامه‌های منظم سفیران بسیار خوبی برای ایران اسلامی در حج بوده‌اند.
مدیر امور اهل سنت بعثه مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: مردم کردستان نمونه‌ای از مسلمان معتقد ایرانی به نمایش گذاشته و الگویی برای زائران دیگر کشورها هستند.
حجت‌الاسلام والمسلمین اکبری گفت: نباید هیچ وقت به وضع موجود قانع باشیم، همیشه باید یک گام جلو برداریم اولا زائرها با زائران ۱۰ سال پیش فرق می‌کنند سطح سواد آنها افزایش پیدا کرده است.
وی با بیان اینکه سال گذشته بیش از ۴۵ دکترا در کاروان‌های اهل سنت حضور داشتند، گفت: نزدیک به ۱۰ هزار از عزیزان اهل سنت در سال گذشته به حج مشرف شدند که بیش از ۲ هزار نفر آنها تحصیلات دانشگاهی داشتند، همه اینها ما را مصمم می‌کنند که سطح دانش کاروان‌ها و معین و معینه‌ها را افزایش دهیم.
وی افزود: اینگونه نیست که هرکس اراده کرد به حج برود گاهی برخی از انسان‌ها سال‌ها چشم انتظار هستند ولی نمی‌توانند به این سفر الهی مشرف شوند، روحانی حج باید از آن سطح توانایی برخوردار باشد که بتواند در زائر تحول ایجاد کند.
مدیر امور اهل سنت بعثه مقام معظم رهبری اظهار کرد: ارتقای سطح علمی روحانیون کاروان‌ها مهم‌ترین رسالت مدارس حج است که تا امروز ۵ مدرسه حج در کشور افتتاح و فعالیت خود را آغاز کرده است.
وی با بیان اینکه در استان گلستان به دلیل پهناور بودن دو مدرسه حج تا کنون افتتاح شده است، گفت:‌ در استان سیستان و بلوچستان نیز افتتاح دو مدرسه هدف‌گذاری شده که تا کنون یک مدرسه آن بهره‌برداری شده است.
به گفته مدیر امور اهل سنت بعثه مقام معظم رهبری، در استان هرمزگان یک مدرسه و در کردستان هم یک مدرسه حج راه‌اندازی می‌شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین اکبری با بیان اینکه سیاست بعثه مقام معظم رهبری این نیست که این مدارس با یک بودجه و تجهیزات خاص تعریف شده راه‌اندازی شوند، عنوان کرد: ملاک در اینجا بهره‌گیری از ظرفیت و توان خود اهل سنت است.
وی اضافه کرد: یکی از مدارس اهل سنت در کردستان به عنوان پایگاه حج تعیین شده است و یکی از علمای توانمند استان مدیریت مدرسه را به عهده خواهند داشت.
مدیر امور اهل سنت بعثه مقام معظم رهبری افزود: بهره‌گیری از ظرفیت اساتید توانمند و همچنین آموزش در بستر فضای مجازی از نکات مهمی است که در فعالیت مدارس حج مورد توجه قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه مدارس حج در چند فاز گسترش پیدا خواهند کرد، گفت: این مدارس باید به یک پایگاه قوی و کانون وحدت و انسجام روحانیون تبدیل شود.



نماینده ولی فقیه در کردستان نیز با تاکید براینکه جامعه اسلام و کشور ما نیاز به ثبات دارد، گفت: انتقادات از برخی مشکلات وجود دارد، اما باید سعی کنیم به جای ایجاد یاس و ناامید برطبل امید آفرینی بکوبیم و همدلی و همراهی بیش از پیش در جامعه ایجاد کنیم.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مدیریت اهل سنت از کردستان، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی در مراسم افتتاح مدرسه حج در استان کردستان با بیان اینکه به فضل پروردگار انقلاب اسلامی دارای رویش‌های زیادی بوده است، اظهار کرد: ارزش‌هایی مانند جهاد، مهاجرت، شهادت و نهادهایی مانند سپاه، کمیته امداد و ...به برکت انقلاب اسلامی رویش پیدا کرده‌اند.


 




نماینده ولی فقیه در کردستان خاطرنشان کرد: یکی از همین رویش‌ها مدیریت اهل سنت حج است که بعد از انقلاب به صورت جدی مورد توجه قرار گرفت.
وی با بیان اینکه بهترین کار در زمان حاضر که 42 سال از پیروزی انقلاب می‌گذرد این است که جامعه را به سمت ثبات، وحدت و همدلی رهنمون کنیم، گفت: هرآنچه بتواند در این عرصه تاثیرگذار باشد قابل ستایش است و باید تقویت شود.
نماینده ولی فقیه در کردستان اضافه کرد: این ظرفیت همدلی و همراهی که در حج ایجاد می‌شود قابل تامل است و به تقویت پایه‌های وحدت کمک می‌کند.
دشمن با تمام توان برای تفرقه‌افکنی در بین مسلمانان تلاش می‌کند
وی با تاکید براینکه امروز دشمنان تمام توان خود را برای ایجاد شکاف و تفرقه در جهان اسلام بکار بسته‌اند، عنوان کرد: با وجود تمام هجمه‌افکنی‌ها و تبلیغات سوء دشمنان مسلمانان در ایران اسلامی از شیعه و سنی در عین وحدت و همدلی در کنار هم هستند.
نماینده ولی فقیه در کردستان خاطرنشان کرد: وقتی مسلمانان از تشیع و تسنن در مناسک حج در کنار هم متحد حضور دارند، اوج اتحاد جهان اسلام را به تصویر می‌کشد و نشان می‌دهد که تلاش‌های دشمنان در دمیدن در طبل تفرقه‌افکنی بی‌تاثیر است.
وی با تاکید براینکه جامعه اسلامی و کشور ما نیاز به ثبات دارد، گفت: انتقادات از برخی مشکلات وجود دارد، اما باید سعی کنیم به جای ایجاد یاس و ناامیدی، امید آفرینی کنیم و همدلی و همراهی بیش از پیش در جامعه ایجاد کنیم.



تکیه بر مشترکات دین پایه‌های وحدت را محکم می‌کند



وی اظهار کرد: تکیه بر مشترکات دین پایه‌های وحدت را محکم می‌کند در میان مذاهب مختلف باید سعی کنیم به نقاط اشتراکی که داریم تکیه کنیم.
وی اذعان داد: نباید اجازه دهیم به خاطر اختلافات جزئی که وجود دارد شکاف در بین مسلمانان ایجاد نشود چرا که دشمن تنها راه ضربه زدن به اسلام را ایجاد اختلاف می‌داند.
وی با تاکید براینکه همت بالا از دیگر نیازهای اساسی در جامعه است، گفت: ظرفیت در کردستان زیاد است امیدواریم زمینه وسعت مدارس حج در این استان فراهم شود.
وی اضافه کرد: باید همت را بالا ببریم تا بتوانیم جمعیت بیشتری را زیرپوشش و چتر مدرسه حج ببریم این ظرفیت و فرصتی است که به ما داده شده است.



داشتن نگاه دلسوزانه نیاز امروز جامعه است



وی دلسوزی و شفقت را از دیگر نیازهای اساسی در جامعه امروز بیان کرد و گفت: اگر ما به همه چیز با دلسوزی و شفقت نگاه کنیم از لغزش دیگران خوشحال نمی‌شویم.
نماینده ولی فقیه در کردستان اضافه کرد: اگر دلسوزانه با مطالب مواجه شویم همه مشکلات حل خواهد شد باید اصل همدلی را در هر اقدام و حرکتی اولویت خود قرار دهیم چنگ انداختن به صورت همدیگر دردی دوا نمی‌کند.
وی اضافه کرد: مردم ایران اسلامی ثابت کرده‌اند در دفاع از اسلام و ارزش‌های آن هرگز کوتاه نمی‌آیند و در این مسیر سختی و مشکلات زیادی را پشت سر گذاشته‌اند.
وی افزود: همه باید سعی کنیم روح امید و معنویت را در جامعه بدمیم و با تلاش و دلسوزی کشور را در عرصه‌های مختلف به اهداف متعالی نظام برسانیم.




مطالب مرتبط