ارائه خدمات آنلاین به خادمان فرهنگی اهل سنت در موسم حج 1403

مدیریت اهل سنت در راستای ارائه خدمات بهتر ، ابزارهای لازم را به صورت آنلاین برای ارائه خدمات و یا دریافت گزارشات از خادمان فرهنگی حج 1403 فراهم نموده است.

در سال های اخیر مدیریت اهل سنت بعثه مقام معظم رهبری با در نظر گرفتن نیازهای زائران و خادمان فرهنگی اقدام به راه اندازی سامانه های آنلاین جهت ارائه خدمات نموده است.


صفحه شخصی خادمان فرهنگی اهل سنت


تمامی خادمان فرهنگی اهل سنت می توانند از سامانه به آدرس mazaheb.hajj.ir  استفاده کنند و به صفحه شخصی خود دسترسی پیدا کنند و پیام های مدیریت اهل سنت را که هم به صورت عمومی و هم خصوصی ارسال می شود دریافت کنند و یا از طریق همین سامانه برای بخش های مختلف مدیریت اهل سنت پیام ارسال نمایند و همچنین به کلیه اطلاعات خود دسترسی پیدا کنند و در صورت نیاز نسبت به ویرایش آن اقدام کنند.


از طریق این سامانه سوابق آموزشی و اعزام فرهنگی فرد قابل مشاهده می باشد.



سامانه مدیریت آموزش مجازی


این سامانه که در آدرس sama.hajj.ir  در دسترس می باشد، امکان دسترسی خادمان فرهنگی و زائران اهل سنت به طیف وسیعی از امکانات آموزشی ، دسترسی به منابع و فرم های آنلاین را فراهم می کند.


برخی امکانات فراهم شده پیش از موسم حج 1403 به شرح ذیل می باشد:


1- دسترسی به منابع آموزشی


خادمان فرهنگی اهل سنت پیش از موسم حج می بایست در مصاحبه علمی شرکت کنند و منابع این مصاحبه به صورت آنلاین از طریق سامانه در اختیار افراد قرار گرفته است. همچنین خادمان فرهنگی و زائران اهل سنت می توانند به سامانه مدیریت آموزش متصل شوند و از منابع آموزشی در فرمت های مختلف نظیر پی دی اف و اسکورم بهره مند شوند.


لینک منابع آموزشی خادمان فرهنگی اهل سنت در حج 1403


2-دسترسی به فرم های آنلاین



مدیریت اهل سنت جهت ارائه خدمات بهتر برخی فرآیند های اجرایی را که پیش از این به صورت فیزیکی انجام می شد به صورت آنلاین طراحی و پیاده سازی نموده است. برخی فرم ها به شرح ذیل می باشد:


 1-  فرم معرفی یاوران حجاج و شورای فرهنگی کاروان:


خادم فرهنگی می بایست پیش از اعزام به حج این فرم را تکمیل و برای مدیریت اهل سنت ارسال نماید.


لینک فرم معرفی یاوران حجاج و شورای فرهنگی کاروان


2- فرم گزارش فعالیت های فرهنگی کاروان:


از طریق این فرم خادم فرهنگی گزارش کاملی از فعالیت ها و برنامه های فرهنگی خود پیش از موسم و حین موسم برای مدیریت اهل سنت ارسال می نماید. این گزارشات به رابط فرهنگی مدیریت در موسم حج امکان برنامه ریزی بهتر مراسمات فرهنگی را می دهد.


لینک فرم گزارش فعالیت های فرهنگی کاروان


3-فرم ارسال سوالات احکام و مناسک حج اهل سنت


خادمین فرهنگی می توانند از طریق لینک زیر سوالات احکام و مناسک حج زائران را جهت طرح در شورای افتاء اهل سنت برای این مدیریت ارسال نمایند.


لینک فرم ارسال سوالات احکام و مناسک حج اهل سنت


4- استفاده از نرم افزار موبایلی جهت ارزیابی خادمین فرهنگی اهل سنت


بنا به درخواست رابطان اهل سنت امسال نرم افزار ارزیابی با قابلیت ثبت عدد و به صورت موبایلی و قابل استفاده در هر دو پلتفرم آندروید و آی او اس راه اندازی شده است.



| شناسه مطلب: 120869




حج اهل سنت



مطالب مرتبط