کتاب

مناسک بانوان

ویژه اهل سنت بر اساس فقه حنفی و شافعی

بانوان در حج و عمره احکام ویژه­ ای دارند؛ ازاین‌رو لازم است افزون بر فراگیری احکام عمومی حج، نسبت به آموزش احکام اختصاصی نیز اهتمام ورزند.از سال‌های گذشته با همفکری شورای افتای اهل سنت بعثه مقام معظم رهبری و به‌منظور تسهیل در فراگیری مناسک، درصدد تهیه متنی کامل از احکام اختصاصی و عمومی مورد ابتلای بانوان برآمدیم تا در اختیار آنانی که عازم زیارت بیت‌الله هستند،قرار گیرد .


ویژگی‌های این کتاب :


موضوعات و مسائل به‌تدریج تدوین و تکوین یافته­ اند؛


فصل‌بندی و دسته‌بندی مباحث به گونه شایسته­ ای صورت پذیرفته است.


برای تبیین کتاب برآن شدیم که از روش­ها و قالب­های این کتاب بهره گیریم و احکام بیان‌شده را با فقه شوافع و احناف هماهنگ نماییم. در موسم حج ، اعضای محترم شورای افتا متشکل از علمای شوافع و احناف، در محل دفتر مدیریت اهل سنت همه‌روزه با مباحثات علمی و مشورت، نسبت به بومی سازی، تنظیم و تکمیل این کتاب اقدام نمودند. سپس برای تقویت این اثر، مطالب فراهم‌شده در اختیار چهار تن از اساتید بزرگوار:


 


1. آقای مولوی اسحاق مدنی، نایب رئیس مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و رئیس شورای افتاء (حنفی)؛


2. آقای حاج شیخ عبدالکریم محمدی، رئیس محترم حوزه علمیه بستک (شافعی)؛


3. آقای مولوی نذیر احمد سلامی، نماینده محترم مجلس خبرگان رهبری (حنفی)،


4. آقای ماموستا دکتر مصطفی محمودی، امام جمعه محترم پیرانشهر ( شافعی)


 


قرار گرفت و آنان پس از بررسی دقیق و مطابقت با منابع فقهی ومناسک حنفی و شافعی، اصلاحات و دیدگاه های خود را منعکس فرمودند، سپس متن آماده شده برای بررسی نهایی و تکمیل منابع و مراجع در اختیار جناب آقای مفتی عبدالحلیم قاضی قرار گرفت و ایشان نیز تلاش فراوانی برای تکمیل این نوشتار انجام دادند و متن حاضر علاوه بر اصلاحات متعدد، به تقریظ اساتید محترم حضرات آقایان:اسحاق مدنی، عبدالکریم محمدی، نذیراحمد سلامی و مصطفی­ محمودی مزین گشته است. درعین­ حال پذیرای پیشنهادات اصلاحی شما هستیم.


 


لینک دانلود کتاب الکترونیکی مناسک حج بانوان بر اساس فقه حنفی و شافعی


| شناسه مطلب: 92420







نظرات کاربران