برگزاری محفل انس و معرفت در مجموعه رویا الموده مکه

محفل انس و معرفت ویژه کاروانهای اهل سنت به همت مدیریت اهل سنت بعثه مقام معظم رهبری برگزار گردید

در این مراسم که با حضور کاروانهای مستقر در مجموعه رویاالموده در مکه برگزار گردید قاریان وسخنرانان به قرائت قرآن و سخنرانی پرداختند .


در ابتدای این مراسم قرائت قرآن توسط قاری بین المللی حاج امین عبدی انجام پذیرفت که مورد استقبال پرشور شرکت کنندگان در مراسم قرار گرفت و در ادامه  حجت الاسلام والمسلمین خیرخواه ، مدیر فرهنگی مدیریت اهل سنت بعثه مقام معظم رهبری به ایراد سخنرانی پرداختند .



 ایشان با بیان اینکه حج یکی از ارکان مهم دین اسلام است گفتند : خداوند کعبه را یکی از مهمترین امور در عالم قرار داده است و حضور در سرزمین وحی فرصت مغتنمی است که بیشترین بهره برداری معنوی را داشته باشیم و باید خود خواهی و تکبر را از خود دور کرد و تمرین بندگی نمود . وی ضمن برشمردن آثار حج یکی از از این برکات را وحدت و همدلی برشمردند و فرمودند: حج نمای قدرت بین المللی و جهانی امت اسلامی است و حجاج عبودیت و بندگی خود را در عرفات و منا به نمایش می گذارند .


در ادامه در این مراسم حضرت آیت الله سلیمانی رابط روحانیون اهل سنت بعثه مقام معظم رهبری به ایراد سخنرانی پرداختند .



 ایشان با بیان اینکه بیش از سه هزار سال از طواف ابراهیم خلیل الله می گذرد و مردم امروز به تأسی از طواف ابراهیم و سعی هاجر و قربانی اسماعیل امروز همان اعمال را انجام می دهند و در این سفر باید از صفات رذیله من جمله کبر وغرور دوری کنیم و همانطور  که ما لباسهای منیت و تکبر را از بدن در آورده و با  بستن لباس سفید  احرام صفت های ناپسند را دور ریخته و لباس نیکی ها  ، اخلاص و تواضع را برتن می کنیم  . ایشان در ادامه فرمودند : مسلمین حوائج خود را در بیت الله به خداوند متعال عرضه می نمایند و خواستار برآورده شدن حاجات خود هستند ولی باید به این نکته توجه داشته باشند که در خانه خدا با ایزد منان پیمان ببندند که نمازها را در اول وقت بجا آورده و ازگناهان توبه نمایند و به سوی خداوند برگشته و از کارهای خلافی که قبلا مرتکب شدند روی گردان شوند . حضرت آیت الله سلیمانی یکی از اوصاف ناپسند در بلوچستان را تضییع حقوق زنان دانستند و نسبت به رعایت حقوق بانوان نکاتی را بیان نمودند .



در انتهای مراسم شاهد اجرای مسابقه فرهنگی توسط حجت الاسلام محرری و اهدای هدایا به شرکت کنندگان از طرف بعثه مقام معظم رهبری بودیم .