برگزاری محفل انس و معرفت در مجموعه سماح مکه

محفل انس و معرفت ویژه کاروانهای اهل سنت به همت مدیریت اهل سنت بعثه مقام معظم رهبری برگزار گردید .

در این مراسم که با حضور کاروانهای مستقر در مجموعه  سماح در مکه برگزار گردید قاریان وسخنرانان به قرائت قرآن و سخنرانی پرداختند .


در ابتدا قاری بین المللی حاج امین عبدی به تلاوت قرآن پرداختند که با استقبال پرشور شرکت کنندگان همراه بود.


 



 


در این مراسم حاج آخوند عبدالحی میزا علی امام جمعه آق قلا و سخنران مدعو بعثه مقام معظم رهبری به ایراد سخنرانی پرداختند:


 ایشان با بیان جایگاه رفیع حج که از ارکان دین اسلام است مطالبی را درخصوص این مناسک عظیم الهی بیان داشته و با بیان احکام مناسک حج گفتند :  زائر وظیفه دارد در انجام مناسک دقت کند و پس از خارج شدن از احرام با حضور در مسجد الحرام با انجام طواف و تلاوت قرآن از فرصتها بیشترین استفاده را بنماید .


 



 


در ادامه مراسم شاهد اجرای گروه تواشیح مولودی خوانی متشکل از افراد حاضر در کاروان ها بودیم که با استقبال شرکت کنندگان همراه بود .


همچنین در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین خیرخواه ، مدیر فرهنگی مدیریت اهل سنت بعثه مقام معظم رهبری به ایراد سخنرانی پرداختند .


 



 


ایشان با بیان اینکه حضوردرسرزمین حج بهترین فرصت برای بازنگری اعمال و رفتار است گفتند :  باید تلاش کرد باپی بردن به اسرار و فلسفه حج این فریضه عظیم را درک کرد ایشان در ادامه تاکید کردند که در احرام تمام متعلقات مادی را از خود کنار می گذاریم و زائر در مدت حضور در مکه موظف است از حرم خارج شود و در صحرای عرفات باید به تضرع و استغفار بپردازد و پس از تطهیر باطن خود اجازه ورود به حرم در سرزمین مشعر و مزدلفه و منا را پیدا می کند .


در انتهای مراسم شاهد اجرای مسابقه و اهدای هدایا به شرکت کنندگان از طرف بعثه مقام معظم رهبری بودیم .