برگزاری محفل انس و معرفت در مجموعه سدره البیت مکه

محفل انس و معرفت ویژه کاروانهای اهل سنت به همت مدیریت اهل سنت بعثه مقام معظم رهبری برگزار گردید .

در این مراسم که با حضور کاروانهای مستقر در مجموعه  سدره البیت در مکه برگزار گردید قاریان و سخنرانان به قرائت قرآن و سخنرانی پرداختند .


در ابتدا تلاوت قرآن توسط قاری بین المللی جناب حاج سعید پرویزی انجام پذیرفت که با استقبال پرشور شرکت کنندگان همراه بود .


سپس شیخ محمد صالح انصاری کاروان 24008 با خیرمقدم نسبت به مهمانان بعثه از برگزاری جلسه در این مجموعه قدر دانی نمودند.


همچنین در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین اکبری مدیریت اهل سنت بعثه مقام معظم رهبری به ایراد سخنرانی پرداختند :  


ایشان ضمن ابلاغ سلام امیرالحاج حضرت حجت الاسلام والمسلمین نواب به بیان آیه شریفه لَّقَدْ کَانَ لَکُمْ فِی رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ لِّمَن کَانَ یَرْجُو اللَّهَ وَالْیَوْمَ الْآخِرَ وَذَکَرَ اللَّهَ کَثِیرًا  به تفسیر این آیه پرداختند و گفتند :  خداوند کریم برای همه مسلمین پیامبر را به عنوان الگو قرار داده است و ما موظفیم با شناخت مشی و روش وسنت پیامبر گرامی اسلام خود را به پیامبر شبیه تر بگردانیم ولی متأسفانه ما مسلمین نتوانستیم حق معرفت و شناخت پیامبر (ص) را بجا بیاوریم و پیامبری که قرآن او را وَ مَا أَرْسَلْنَاکَ إِلَّا رَحْمَةً لِلْعَالَمِینَ معرفی نموده است و دین  اسلام که سرشار از عطوفت و مهربانی است امروز  با عملکرد برخی از مسلمین در جهان به عنوان خشونت طلب و تروریست معرفی می گردد .


وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به تأسیس مدیریت اهل سنت بعثه مقام معظم رهبری یکی از برکات و خدمات نظام جمهوری اسلامی ایران  برای حجاج اهل سنت دانستند و گفتند : در حج امسال بالغ بر 150 روحانی اهل سنت شافعی و حنفی در سراسر ایران ساماندهی و اعزام شده اند تا نسبت به روند صحیح مناسک حج زائرین بیت الله نظارت داشته باشند . و روحانی کاروان موظف تمام سعی و تلاش خود را انجام دهد تا خللی در اجرای مناسک حجاج بوجود نیاید . تا زائرین اهل سنت بدون دغدغه به اعمال و عبادات خود برسند و از فضای معنوی این اماکن مقدس بهترین استفاده را بنمایند  .


بعد از سخنرانی اجرای مولودی خوانی توسط گروه تواشیح روحانیون جنوب کشور که در وصف رسول خدا اشعاری را قرائت نمودند.


انتهای مراسم با سخنرانی شیخ عبدالرحیم خطیبی قشمی ، عضو شورای افتاء و امام جمعه اهل سنت قشم همراه بود ایشان با اشاره به تقدس این مکان شریف خطاب به حاضران در این جمع گفتند :  قدر خود را بدانید زیرا از چندین میلیارد مسلمان قریب به سه میلیون حاجی توفیق حضور در این مکان مقدس را دارند. وی در ادامه گفتند : در کعبه که طواف می کنی نقطه نقطه این مکان و شهر مکه قدمگاه پیامبر (ص) است و وقتی که سر به سجده می گذاری تصور کن بر سجدگاه و قدمگاه پیامبر سجده می کنی .


ایشان در انتها با تقدیر و تشکر از بعثه مقام معظم رهبری گفتند : خدمات به زوار ایرانی مثال زدنی است و در جهان اسلام بی نظیر است .


در پایان این مراسم ضمن تقدیر از خانواده معظم شهدا ، مسابقه فرهنگی برگزار توسط حجت الاسلام محرری برگزار و هدایایی را به رسم یادبود از طرف بعثه تقدیم شرکت کنندگان نمودند.