گزارش تصویری/

دیدار مدیریت اهل سنت بعثه مقام معظم رهبری با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی

به گزارش دفتر مدیریت اهل سنت، حجت الاسلام والمسلمین هادی اکبری مدیریت اهل سنت بعثه مقام معظم رهبری با حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی نماینده محترم ولی فقیه در استان خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند دیدار کرد.


 


 در این دیدار نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه دشمنان نظام اسلامی به هر بهانه ای در جنبه های مختلف مذهبی، قومی و جنسیتی می خواهند اختلاف و تفرقه ایجاد کنند، گفت: در خراسان جنوبی برادران اهل سنت و شیعه قرن‌ها به خوبی با یکدیگر زندگی می کنند.


 


به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی پیش از ظهر امروز در دیدار با مدیر امور اهل سنت بعثه مقام معظم رهبری اظهار کرد: سیستم نظام مقدس جمهوری اسلامی برای همه ی انسان های فهمیده چه مسلمان و چه غیر مسلمان، چه شیعه و چه سنی و باقی اقلیت های دیگری که در کشورمان هستند و حتی دیدگاه آن هایی که خارج از کشورند اما آگاه هستند، ارزش قائل است.


 


وی افزود: اگر در برخی موارد، شاهد برخوردهای جداطلب و دیدهای دیگری هستیم به خاطر ضعف در خود ماست اما دو مشکل دیگر نیز وجود دارد که یکی مشکل داخلی است که از آن به سیاست تعبیر می کنیم و دیگری مشکل بیرونی است.


 


نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: برخی از مشکلات به خاطر مواضع سیاسی بسیاری از مسئولینی است که به جای اجرای متن قانون که عدالت است و اجرای آن خواه و ناخواه وجدان هر انسان آگاهی را چه مسلمان و چه غیر مسلمان اغنا می کند، متاسفانه بر اهداف انحرافی است و به جای عدالت، امتیازدهی را جایگزین می کنند.


 


حجت الاسلام و المسلمین عبادی تصریح کرد: اهداف دور از نظام و اسلام موجب می شود که بسیاری به اسم شیعه و سنی و یا اقلیت های دیگر فرصت یابی کنند و مواضع دیگری بگیرند و به گونه ای دیگر برخورد کنند و یا حرفی هایی خارج از قواره بزنند.


 


وی ادامه داد: در پشت مرزها نیز دشمنانی هستند که همواره می خواهند به هر بهانه ای، از جمله در جنبه های دینی، مذهبی و قومیتی و حتی جنسیتی اختلاف تفرقه ایجاد کنند.


 


امام جمعه بیرجند مطرح کرد: در خراسان جنوبی برادران اهل سنت در کنار اهل تشیع قرن ها زندگی کرده اند و آنچه گفته می شود، آن ها وقفیاتی در جهت عزاداری امام حسین(ع) در شهرستان درمیان داشته و دارند و در شب های محرم برای مجالس سوگواری اباعبدالحسین(ع) طبخ غذا می کنند.


 


حجت الاسلام و المسلمین عبادی بیان داشت: پس از انقلاب نیز برادران اهل سنت این نظام را به خوبی همراهی کردند و علمای اهل سنت چه در اوایل انقلاب و چه اکنون مواضع بسیار خوبی داشته و دارند.


 


وی مطرح کرد: شعرای بسیار خوبی نیز از برادران اهل سنت در تاریخ وجود دارد که از جمله ی آن می توان به آقای رفیعی اشاره کرد که دیوان شعری از ایشان باقی مانده که هم از نظر ارزش شعری و هم از نظر محتوا جالب است و در آن کتاب ایشان از نبی اکرم(ص)، اهل بیت(ع) و ائمه اطهار و دو قطعه خاص در رابطه با حضرت مهدی(عج)، سروده های زیبایی را به یادگار گذاشته اند.


 


نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه از کید و مکر دشمنان اسلام نه فرزندان شیعه و نه فرزندان سنی مصونیت دارند، گفت: اگر دولت ما به عنوان یک دولت اسلامی به معنی عامش برابر متن قانون اساسی و به دور از انگیزه های گروهی،حزبی، شعارها، روزنامه ها و غرب پرستی عمل کند، به آرمان های انقلاب نزدیک‌تر می شویم.


 


حجت الاسلام و المسلمین عبادی اضافه کرد: اگر متن قانون اساسی مورد توجه باشد و مسئولان چشم های طمع که به دنبال امتیاز گیری هستند را ببندند و با یک دید وسیعی عدالت را پیاده کنند، افراد از عمق جان به این نظام ارادت پیدا می کنند و اسوه و نمونه ی این کار وجود مقدس رهبر انقلاب و قبلا بنیانگذار جمهوری اسلامی امام خمینی(ره) هستند.


 


وی گفت: آنهایی که بر اساس دید اسلامی خود، پیرو هر مذهبی که هستند، به این انقلاب ارادت دارند و حق پذیرند.


 


امام جمعه بیرجند ادامه داد: آسیب ها به نفع هیچ کس نیست جز به نفع آنهایی که پشت مرزها هستند.


 


حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: از اینکه در  امور اهل سنت بعثه مقام معظم رهبری، مدبرانه و حکیمانه این مسائل اداره می کند که وقتی برمی گردند با چه خاطرات خوشی برمی گردند، خیلی ارزش دارد.


 


در این دیدار حجت الاسلام والمسلمین اکبری، مدیر اهل سنت بعثه مقام معظم رهبری  همزیستی مسالمت آمیز و تعامل اهل سنت و شیعه در موسم حج به عنوان یکی از افتخارات نظام جمهوری اسلامی نام برد  وافزود: حضور زائران ایرانی اعم از شیعه و سنی در  عربستان به عنوان یک الگو برای دیگر کشور های اسلامی مطرح است. همچنین جمهوری اسلامی ایران خدمات یکسانی  را در حوزه های  تغذیه ، اسکان، حمل و نقل و غیره  به  همه زائران ایرانی اعم از شیعه و سنی ارائه می نماید ؛ لذا حضور برادران اهل سنت و شیعیان در کنار یکدیگر  در سرزمین وحی  به مثابه وحدت عملی مسلمانان بوده و  می تواند برای سایر کشورها الگو باشد.


 


در ادامه  از اقدامات و برنامه های مدیریت اهل سنت در خصوص شناسایی، سازماندهی و اعزام روحانیون، معین و معینه های کاروان های اهل سنت به حج و همچنین آموزش هایی که برای ارتقاء سطح علمی کارگزاران فرهنگی این حوزه در نظر گرفته شده است، گزارشی  خدمت نماینده محترم ولی فقیه در استان خراسان جنوبی ارائه گردید.


 


در ادامه این دیدار مدیر اهل سنت بعثه مقام معظم رهبری  در ارتباط با مدرسه حج و تأسیس آن در استان های سنی نشین توضیحات کاملی ارائه نمود و افزود: مدیریت اهل سنت  در نظر دارد برای استفاده از ظرفیت  حوزه های علمیه اهل سنت اقدام به تأسیس مدارس حج کند که این مدارس نسبت به  ارتقاء سطح علمی کارگزاران فرهنگی حج اهل سنت برنامه ریزی و اقدام خواهند کرد و  این برنامه ها در قالب سه کارگروه سازماندهی شده و به صورت فصلی برنامه هایی را در مدارس حج اجرا خواهند کرد.


 



 



 



 



 



 



 



 





مطالب مرتبط