گزارش تصویری/

برگزاری مراسم افتتاح مدرسه حج دارالعلوم حقانیه در ایرانشهر

اولین مدرسه حج در استان سیستان و بلوچستان در شهرستان ایرانشهر و در مدسه علوم دینی دارالعلوم حقانیه افتتاح گردید

حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای اکبری مدیریت محترم اهل سنت بعثه مقام معظم رهبری و هیئت همراه جهت افتتاح اولین مدرسه حج استان سیستان و بلوچستان وارد شهرستان ایرانشهر شدند و در بدو ورود مورد استقبال جمعی از مسئولین ، معتمدین و علمای تشیع و تسنن شهرستان ایرانشهر در فرودگاه این شهرستان قرار گرفتند.بعد از استقبال جهت بازدید از مدرسه حج رهسپار مدرسه علمیه دارالعلوم حقانیه شدند.


 



 


دیدار با علمای اهل سنت شهرستان ایرانشهر :


دیدار صمیمانه حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای اکبری مدیریت محترم اهل سنت بعثه مقام معظم رهبری با روحانیت اهل سنت شهرستان ایرانشهر در مدرسه دینی دارالعلوم حقانیه این شهرستان برگزار گردید.


در ابتدای جلسه حجت الاسلام والمسلمین محرری مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت واحد ایرانشهر ضمن خوش آمدگویی و عرض خیر مقدم خدمت به حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای اکبری و هیئت همراه و تمامی حاضرین در این دیدار اشاراتی به برکات این سفر و افتتاح مدرسه حج داشتند .


 



 


در ادامه مولوی عبدالصمد دامنی مدیریت مدرسه دینی دارالعلوم حقانیه ایرانشهر نیز با تشکر و قدردانی از حضور مهمانان ، هدف سفر و تشکیل مدرسه حج را هدفی بزرگ و قابل ستایش دانستند .


جناب مولوی عبدالصمد کریمزایی ، امام جمعه اهل سنت ایرانشهر با بیان مطالبی در رابطه با مرکزیت شهرستان ایرانشهر ، بنای مدرسه حج در این شهرستان را دستاوردی بزرگ در جهت تسهیل امورات حج برشمردند .


در انتهای دیدار حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای اکبری ضمن تشکر از حضور علماء ، با بیان اهمیت و جایگاه حج در بین مسلمانان گفتند :


حج اساس دین و پرچم اسلام است  و عشق و علاقه مردم ایران به این واجب الهی را ستودنی دانستند .


ایشان هدف از تاسیس مدرسه حج در این منطقه را مرکزیت تربیت عالمان دینی با تخصص حج  بیان کردند و ابراز داشتند تمامی امورات حج در آینده نیز توسط مدرسه حج انجام خواهد شد .


 برگزاری جلسه آئین افتتاح مدرسه حج :


آئین افتتاح مدرسه حج روز یکشنبه مورخ 98/03/12 در مکان مسجد جامع النبی شهرستان ایرانشهر با حضور بیش از ۴۰۰ نفر از  مسئولین ادارات ، معتمدین ، علمای تشیع و تسنن ، روحانیون و مدیران کاروانهای حج شهرستان برگزار گردید .


جلسه با تلاوت آیاتی چند از قرآن کریم توسط قاری بین المللی حاج حامد علیزاده آغاز گردید .


 



 



 



 


در ابتدای جلسه مولوی عبدالسلام ملازاده مدیر مدرسه دینی صدیقیه ایرانشهر خطاب به مهمانان و شرکت کنندگان در جلسه عرض خیرمقدم و خوش آمد گویی داشتند .


در ادامه جلسه جناب مولوی عبدالصمد کریمزایی ، امام جمعه اهل سنت ایرانشهر با بیان مطالبی در رابطه با مرکزیت شهرستان ایرانشهر ، بنای مدرسه حج در این شهرستان را دستاوردی بزرگ در جهت تسهیل امورات حج برشمردند .


 



 


حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای اکبری مدیریت اهل سنت بعثه مقام معظم رهبری با بیان توضیحاتی در رابطه با سابقه مدیریت اهل سنت بعثه مقام معظم رهبری گفتند :


مدیریت اهل سنت بعثه مقام معظم رهبری بیش از ۱۵ سال است که تاسیس شده و وظیفه اصلی آن شناسایی ، جذب و آموزش روحانیون محترم کاروانهاست .


ایشان بیان داشتند مسئله حج مسئله ساده ای نیست و شخصی که قرار است بعنوان روحانی کاروان انتخاب شود باید چند سفر حج رفته باشد و توانایی علمی کافی در این زمینه را پیدا کرده باشد تا بتواند پاسخگوی سوالات زائرین باشد .


 


مدیریت اهل سنت بعثه مقام معظم رهبری با اشاره به ظرفیت های زیاد مدارس دینی اهل سنت در این زمینه بیان کردند مدرسه حج باید کانونی برای حل و فصل مسائل دنیا شود و روحانی کاروان باید مسلط به مسائل روز دنیا باشد .


ایشان با توجه به نیاز استان سیستان و بلوچستان به تربیت و معرفی روحانیون کاروان ، افتتاح مدرسه حج را کانونی جهت رشد فکری و علمی روحانیون کاروانها تحت یکسری آموزش های تخصصی در این زمینه دانست  .


اهداء حکم مدرسه حج به جناب مولوی عبدالصمد دامنی توسط حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای اکبری:


مولوی عبدالصمد دامنی مدیریت مدرسه دینی دارالعلوم حقانیه با عرض خیر مقدم به مهمانان و حاج آقای محرری ، مسئول نهاد و سپاس از اعتماد مسئولین امر جهت انتخاب مدرسه حقانیه بعنوان مدرسه حج گفتند :


انشالله خداوند توفیق بدهد که بتوانیم در مقابل اعتماد این بزرگواران برای پیش برد مناسک حج خدمتی انجام دهیم زیرا مسائل حج از مسائل بسیار مهم اسلام است و کسب تجربه در این راه  باید با برقراری و آموزش در  این کلاس ها انجام شود و تعلیم حجاج و روحانیون بسیار مفید است .


در انتهای این جلسه حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای مهدوی مهر به ایراد سخترانی پرداخت و گفت :


خداوند در میان عبادات یک عبادت را جامع و کامل قرار داده است و آن حج است و حج دارای دوبعد است که باید مورد توجه قرار گیرد . بعد اول حج ، ظاهر آن است که شامل مناسک حج است که باید درست و دقیق انجام شود و بعد دوم آن اسرار و معارف حج است .


ایشان ابراز داشتند مدرسه حج باید به معارف حج بپردازد و ما باید دنبال معنویات حج باشیم و این در مدرسه حج باید بیان شود زیرا پیام حج ، پیام بیداری مسلمانان است واگر به معارف حج توجه شود مسلمانان به اعلی درجه موقعیت در جهان قرار می گیرند و اگر به اسرار حج توجه می شد الان قبله اول مسلمین جهان به دست صهیونیست ها نمی افتاد و مستکبرین جرات نمیکردند آن را بعنوان مرکز رژیم جعلی صهیونیسم اعلام کنند .


 


شرکت در مراسم محفل انس با قرآن :


محفل انس با قرآن با قرائت قاری بین المللی ،  آقای حاج حامد علیزاده و حضورحجت الاسلام والمسلمین حاج آقای اکبری مدیریت اهل سنت بعثه مقام معظم رهبری و روحانیت تشیع و تسنن  در محل مسجد جامع النبی ایرانشهر برگزار گردید .


حجت الاسلام والمسلمین مهدوی مهر با  توجه به بیان اهمیت قرآن و نقش سازنده آن در بین مسلمین گفت : مسلمانان باید با تمسک به قرآن و عمل به آن از هر گونه اعمال و رفتار تفرقه انگیز خود داری کنند و نگذراند دشمن از وجود تفرقه بین مسلمین سوءاستفاده کنند .




مطالب مرتبط