در جلسه شورای افتاء اهل سنت مطرح شد:

«طرح غیرواقعی معامله قرن» هرگز محقق نخواهد شد

سرپرست حجاج ایرانی در جمع علمای اهل سنت ایران، از «طرح غیرواقعی، ظالمانه و یک طرفه معامله قرن» انتقاد کرد و گفت: این طرح هیچ زمانی محقق نخواهد شد و محکوم به شکست است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در جلسه شورای افتای اهل سنت با تبریک آغاز دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی گفت: پیروزی انقلاب اسلامی نتیجه ایثارگری و فداکاری ملت مسلمان ایران به رهبری امام راحل عظیم الشان(قدس سره) است که هم‌اینک بیش از چهل سال از پیروزی این انقلاب می‌گذرد و باید پاسدار خون شهیدان و فداکاری‌های امام راحل و رهنمودهای مقام معظم رهبری (مدظله) باشیم.


 



وی به خدمات گسترده علمای بزرگ اسلام در طول تاریخ اشاره کرد و یادآور شد: پیروزی انقلاب اسلامی نتیجه تمامی تلاش‌های صورت گرفته علمای بزرگ اسلام است که امروز این انقلاب در جهان به خوبی می‌درخشد، بنابراین اگر علما نقش خود را در تاریخ به درستی انجام دهند، تلاش آن‌ها موجب رشد و بالندگی جامعه خواهد شد. 


 



سرپرست حجاج ایرانی با بیان اینکه در هر مجموعه‌ای که علما نقش خود را به خوبی ایفا کرده‌اند شاهد ایجاد رشد و بالندگی بوده‌ایم، افزود: یکی از نقش‌های علما در طول تاریخ رشد و بالندگی جامعه است، جامعه‌ای که رشد نکرده است نشان می‌دهد، هیچ عالمی در آن جامعه وجود نداشته است، دومین نقش علما در جامعه، تعالی معنوی است و امروز اگر مردم به معنویت گرایش دارند، نتیجه همین تلاشها است.


وی علمای را پیشتازان عرصه معنویت برشمرد و تصریح کرد: نقش دیگر علما در جامعه، توسعه و گسترش فرهنگ امنیت و اخلاق است، امنیت لازمه هر جامعه پیشرفته است، وقتی امنیت در جامعه‌ای حاکم باشد، اخلاق و معنویت نیز در آن جامعه گسترش می‌یابد، زیرا امنیت نقش کلیدی را در جوامع بشری ایفا می‌کند.


 



حجت‌الاسلام والمسلمین نواب، عزت ملی را نتیجه تلاش و کوشش علمای راستین برشمرد و تاکید کرد: عزت ملی بسیار مهم است، اگر ما عزت ملی داشته باشیم، همه ملت‌های مسلمانان برای ما عزیز خواهند بود، زیرا همه آحاد جامعه اسلامی عزیز هستند.


وی با انتقاد از «طرح غیرواقعی، ظالمانه و یک طرفه معامله قرن» خاطرنشان کرد: این طرح هیچ زمانی محقق نخواهد شد، چون یک حرکت قصری است در حرکت قصری هر کس سنگی پرتاب می‌کند به سر خودش خواهد خورد، در این طرح می خواهند مردم فلسطین را از سرزمین خود بیرون برانند و این طرح هرگز به سرانجام نخواهد رسید.


 



سرپرست حجاج ایرانی تاکید کرد: عزت ملی ما زمانی بوجود می‌آید که همه مسلمانان جهان با هم متحد باشند، زیرا وقتی همه با هم بودیم، رشد می‌کنیم و علیه دشمنان ید واحده خواهیم شد و نخواهیم گذاشت موضوعی همچون «طرح غیرواقعی معامله قرن» شکل بگیرد.




مطالب مرتبط