گزارش برگزاری همایش بزرگ مجازی روز قدس

همایش بزرگ مجازی روز قدس تحت عنوان«روز قدس ، روز تجلی قدرت امت واحده اسلامی » با سخنرانی نماینده محترم ولی فقیه در امور حج و زیارت و مدعوین داخلی و خارجی به همت مدیریت اهل سنت بعثه مقام معظم رهبری و همکاری مدارس حج اهل سنت استان های گلستان،کردستان و هرمزگان برگزار شد.

 نماینده محترم ولی فقیه در امور حج و زیارت به عنوان اولین سخنران این همایش فلسطین را متعلق به تمام مردم فلسطین دانست و اظهار داشت : بعد از پیروزی انقلاب اسلامی درایران ما شاهد پیروزی های بسیاری در مبارزات مردم فلسطین بودیم و صهیونیست ها نتواستند در جنگ های خود پیروزی را کسب کنند.


وی افزود زمانی صهیونیست ها در جنگ شش روزه خاک چند کشور اسلامی را اشغال می کردند و زمانی حتی تا نزدیکی های بیروت پایتخت لبنان پیش رفتند ولی در جنگ 33 روزه صهیونیست ها پس تحمل حقارت بسیار مجبور به عقب نشینی شدند و این در حالی بود که انها فقط با حزب الله وارد جنگ شده بودند .


حجت الاسلام والمسلمین عبدالفتاح نواب به مبارزات اخیر مردم غزه و جنایات رژیم صهیونیستی اشاره کرده و افزود:جنگی که در منطقه کوچک غزه توسط رژیم صهیونیستی به راه انداخته شده با حملات و بمباران های شدید این رژیم به مردم بی گناه غزه همراه بوده است ولی این جنگ نشان داد که توان دفاعی رژیم صهیونیستی چقدر ضربه پذیر است و رژیمی که قبلا داعیه تملک سرزمین های بین نیل و فرات را داشت اکنون خود را در میان دیوارها  محصور کرده است  و این امر در سایه رهبری های داهیانه حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری (حفظه الله) صورت گرفته و می رود که پیروزی نهایی از آن اسلام  و مسلمانان باشد .


درادامه شیخ عبدالله جبری دبیر کل جنبش الامه لبنان روز جهانی قدس را نتیجه مبارک پیروزی انقلاب اسلامی ایران دانست و افزود :روز جهانی قدس صدقه ای جاریه از صدقات امام خمینی رضوان الله تعالی الیه می باشد  و این روز نشانه وحدت امت اسلامی است و روز تجدید عهد با مردم فلسطین است .


 وی سخنان خود را  حول سه پیام بیان کرد و اظهار داشت :اولین پیام خطاب به صهیونیست ها است که در سایه ترس و ناراحتی و غم زندگی را ادامه خواهید داد پیام دوم خطاب به دولت های اسلامی سازشکار است که به عادی سازی روابط خود با اسرائیل پرداخته اند  این عادی سازی ها هیچ تاثیر بر اراده ما برای مبارزه با رژیم صهیونیستی ندارد و در حقیقت فاقد ارزش است . سومین پیام هم خطاب به سازمان ملل متحد و مجامع بین المللی است که


مجاهدین در جنگ های اخیر اعلام کرده اند قرار دادهای شما برای ما فاقد ارزش است زیرا رژیم صهیونیستی تنها حرف زور را می فهمد و ما قصد داریم که مسجد الاقصی و سرزمین های اشغالی را آزاد کنیم.


وی جمهوری اسلامی ایران را کشوری است که با توجه به تمام محدودیت ها و تحریم هایی که از سوی استکبار جهانی بر آن کشور تحمیل شده، پرچم حمایت ار مردم مظلوم فلسطین را به دست گرفته در این راه تلاش می کند . 


حجت الاسلام والمسلمین شهریاری، دبیر کل مجمع تقریب مذاهب اسلامی سخنران دیگر این همایش روز قدس نتیجه تصمیم هوشمندانه امام خمینی (ره) و تلاشی برای وحدت امت اسلامی دانست .


وی رژیم صهیونیستی را یک رژیم سست و پوشالی دانست و افزود:  در جنگ 33 روزه جنگ های خیر غزه  نیز  نشان داد که رژیم صهیونیستی در چه  ضعف و زبونی به سر می برد و موشک های شلیک شده از غزه و لبنان تا چه حد ضربه پذیر است  و این درسی است که جهان اسلام از مبارزات غزه و لبنان اموخت .


دکتر حسن عبده ، پژوهشگر و تحلیل گر مسائل سیاسی از غزه دیگر سخنران این همایش بود  و اظهار داشت : اخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان  روز جهانی قدس از سوی امام خمینی (ره) نامگذاری شده است و  این روز نشانه وحدت امت اسلامی است.


وی تاکید کرد : مساله فلسطین یک مسئله مهم نه تنها برای جهان عرب بلکه برای کل جهان اسلام است و از ملت و دولت ایران به خاطر حمایت های بیدریغ خود از مردم فلسطین قدر دانی می کنیم . 


در ادامه آقای محمود درخشنده توماج از مدرسین مدرسه علمیه اعظمیه استان گلستان به ایراد سخن پرداخت و گفت : مسجد الاقصی را دومین مکان مقدس بعد از حرمین شریفن دانست که هر مسلمانی وظیفه دارد در راستای حمایت از آزادی قدس شریف و آرمانهای مردم فلسطین قدم بردارد .


وی افزود : امام راحل با درک عمق این مسئله اخرین روز ماه مبارک رمضان را روز قدس اعلام کردند که هر مسلمانی درهر جایی ازجهان به حمایت از مردم و ارمان های فلسطین و حقوق انها اعلام کند .


وی روز قدس را نه تنها روز حمایت از ارمان های مردم فلسطین بلکه روز حمایت از تمام مظلومین جهان دانست و افزود : دفاع از فلسطین حمایت از حقیقت است .


سخنران دیگر این همایش جناب اقای ابراهیمی از اساتید مدرسه علمیه گیاهدان قشم بود که قدس اولین قبله مسلمانان است و سرزمین قدس و مسجد الاقصی در قلب همه امت اسلام قرار دارد . قدس جغرافیای عشق و محراب نیایش های خونین است و روز قدس روز تجلی وحدت امت اسلامی و انسانهای حقیقت طلب است . روز ستیز مبارزه با دشمن صهیونیستی است .


وی افزود : این پیام را به باید به جهان برسانیم که هیچ گاه  از فلسطین و ارمان های ان دست نخواهیم کشید .


آقای مولوی عبدالستار حسین زهی مدیر مدسه حنفا خاش دیگر سخنران این همایش بود که  در این زمینه اظهار داشت : امام خمینی (ره) با اعلام روز قدس روحی تازه در امت اسلامی دمید و کاری جدی در این مسیر ایجاد کرد . روز قدس ازابتکارات ارزشمند امام خمینی و مقابله با جنایات و اشغالگری های رژیم ریم صهیونیستی است


وی افزود: روز قدس  روز بیداری ملت های مسلمان است و امت اسلام علیه تصمیمات رژیم صهیونیستی آگاه می سازد . این روز تلاشی جهانی برای حمایت از خط مقاومت در منطقه و مقابله با دشمنان و برخی از کشورهای اسلامی سازشکار با  رژیم صهیونیستی است  .


 


زمان : شنبه 18/2/1400 ساعت 10 الی 12


آدرس پخش : live.hajj.ir


با همکاری مدرسه حج چنارلی استان گلستان


مدرسه حج گیاهدان قشم استان هرمزگان


مدرسه حج شهید برهان عالی استان کردستان


قاری قرآن:


استاد حاج حامد علیزاده(نفر اول مسابقات بین المللی قرآن کریم در کشور مالزی)


سخنرانان همایش :


1. شیخ عبدالرحیم خطیبی قشمی ( مدیر مدرسه حج گیاهدان قشم -استان هرمزگان )


2. حاج آخوند دکتر سعید محمود درخشنده توماج ( مدرس مدرسه حج اعظمیه بندر ترکمن.غرب استان گلستان)


3. مولوی عبدالستار حسین زهی ( مدیر مرسه حنفا خاش -استان سیستان و بلوچستان )


4 . سید عبدالفتاح نواب ( نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی )


5 . حجت الاسلام والمسلمین دکتر حمید شهریاری ( دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی )


6 . دکتر شیخ عبدالله جبری( دبیر کل جنبش الامه لبنان )


7 . استاذ حسن عبدو ( محلل سیاسی من غزه )




مطالب مرتبط

نظرات کاربران