نشست فصلی مدرسه حج هرمزگان برگزار شد

با حضور نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت ، پنجمین نشست فصلی مدرسه حج استان هرمزگان بصورت مجازی برگزار شد

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج ، پنجمین نشست فصلی مدرسه حج استان هرمزگان با توجه به  محدودیت های وضعیت قرمز بیماری کرونا در این استان ، بصورت برخط و در بستر فضای مجازی با حضور حجت الاسلام والمسلمین نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ، حجت الاسلام اکبری مدیریت اهل سنت بعثه مقام معظم رهبری و تمامی روحانیون ، معین و معینه های اهل سنت منطقه هرمزگان برگزار شد. 
در ابتدای این نشست ، که پس از برگزاری موفق ۵ کارگاه علمی و تخصصی ( برای نخستین بار در بستر فضای مجازی ) برگزار شد  ، مسئولین هر کار گروه گزارشی از نکات و موارد مطرح شده توسط اعضا بصورت طرح سوال و مباحثه ارائه کردند . 
در ادامه این نشست مجازی، حجت الاسلام والمسلمین نواب ، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ضمن تشکر از تشکیل کار گروه های علمی پنجمین نشست مدرسه حج هرمزگان ، برگزاری این گونه کارگاه ها را کار بسیار ارزشمند و اثر بخش برشمرد .




ایشان با اشاره به عدم پذیرش دو ساله زائرین کشورهای خارجی توسط کشور عربستان در سرزمین وحی ،  فراق و دلتنگی از عدم توفیق انجام این سفر معنوی را بسیار سخت و دشوار دانست .
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت : در ایام بسیار سختی قرار گرفته ایم و شیوع بیماری کرونا نه تنها برای مردم ایران بلکه برای کل دنیا شرایط سختی ایجاد کرده است .  
حجت الاسلام والمسلمین نواب با بیان اینکه یکی از درب های بهشت باب معروف است ، تلاش و زحمات حاضرین در اینگونه جلسات جهت کامل شدن اطلاعات مربوط به نیازهای شرعی و دینی سفر حج زائرین در شرایط سخت وضعیت  قرمز بیماری کرونا را قابل تقدیر  و موجب کسب ثواب دانست واجر این عزیزان از سوی خداوند متعال را ورودشان به این باب  از بهشت عنوان کرد .
سرپرست حجاج  ایرانی در ادامه سخنان به اعضای مدرسه حج هرمزگان توصیه کرد : وقت و زمانی که به اینگونه برنامه ها اختصاص داده می شود باید همراه با مطالعه و نیاز شناسی باشد تا گام به گام موفقیت حاصل شود و سودی برای زائر داشته باشد.




نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با بیان اینکه استان هرمزگان استانی است که فرهیختگان فراوانی دارد ، از تمامی مجریان برگزاری این نشست علمی تقدیر و تشکر کرد .
در پایان این نشست پس از سخنان حجت الاسلام والمسلمین هادی اکبری مدیریت اهل سنت بعثه مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت برگزاری منظم نشست های علمی مدرسه حج به ایراد سخن پرداختند و  از تلاش های مدیریت مدرسه شیخان گیاهدان قشم و تمامی دست اندرکاران برگزاری این نشست تقدیر کرد.


 در ادامه شیخ عبدالرحیم خطیبی امام جمعه اهل سنت جزیره قشم و مدیر مدرسه حج هرمزگان گزارش کاملی از برگزاری نشست دو روزه مدرسه حج هرمزگان خدمت نماینده ولی فقیه فقیه در امور حج و زیارت،  ارائه کرد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران