نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت؛

سلطه طلبی مانع وحدت اسلامی است

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: موانع وحدت اسلام یک بحث سیاسی است و گاهی دشمنان به واسطه مسلمانان این موانع را ایجاد می‌کنند که سلطه طلبی یکی از این موانع است.

حجت الاسلام سید عبدالفتاح نواب روز چهارشنبه در همایش « هفته وحدت اسلامی» افزود: دلارهای نفتی از جمله دشمنی‌های صهیونیزم و توطئه‌های استکبار جهانی برای شکستن وحدت است تا مسلمانان را از دم تیغ بگذرانند.


وی با تبریک هفته وحدت افزود: حماس در فلسطین با وحدت کلمه توانسته است بر اسراییل غالب شود و این رژیم غاصب را به زانو درآورد.


سرپرست حجاج ایرانی تصریح کرد: اگر جهان اسلام وحدت داشته باشد هیچ دشمنی توانایی رویارویی با امت واحده اسلام را ندارد.


وی یکی از موانع وحدت را مسایل اخلاقی بیان کرد و ادامه داد: مسایل فکری اسلامی نیز از جمله مسائلی است که برخی به جای استخراج درست این مسایل از قرآن، برداشت خود را مطرح می‌کنند تا نفاق و تفرقه ایجاد کنند.


نواب حق شناسی را از دیگر عوامل اتحاد دانست و  اظهار کرد: دین حق و دین زلال است و به روشنی در اختیار انسان قرار گرفته است، اما برداشت‌های غلط و غیر واقعی از آن باعث تفرقه می شود.


نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت افزود: سیره پیامبر اکرم (ص) و رفتار ائمه معصومین (ع) بهترین نماد برای ایجاد وحدت اسلام است که برای همگرایی مسلمانان باید به آن تاسی کرد.


همایش هفته وحدت هم اکنون با حضور سید عبدالفتاح نواب، نماینده ولی فقیه و نماینده سرپرست حجاج ایرانی، مدیر اهل سنت بعثه مقام معظم رهبری، نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و دیگر مسوولان و علمای شیعه و اهل سنت هرمزگان و قشم در شهر لافت قشم در حال برگزاری است.


| شناسه مطلب: 108667




حج اهل سنت قشم



مطالب مرتبط