مدارس حج باید از روش‌های نوین آموزشی استفاده کنند

مدیر اهل سنت بعثه مقام معظم رهبری گفت: مدارس حج باید خودشان را برای ارتقای دانش زائران خانه خدا به روش‌های نوین مجهز کنند.

حجت‌الاسلام هادی اکبری در مراسم محفل انس با قرآن و تجلیل از روحانیون پیشکسوت حج که در مرکز رشد قشم، برگزار شد اظهار داشت: مدارس حج باید برای خروجی خود کتاب، جزوه، نرم‌افزار و روش‌های نوین با هدف ارتقای دانش زائران و پاسخگویی به سوالات آنان داشته باشند.


وی با تاکید بر اینکه جلسات مدارس حج نباید تنها به مباحث آموزش بسنده کند افزود: شاید سخنرانی‌ها در جامعه امروزی دیگر پاسخگوی نیاز زائران نباشد به همین دلیل باید با درک صحیح از شرایط و نیازهای زائران، خودمان را به ابزار نوین برای پاسخگویی به آنان آماده کنیم.


مدیر اهل سنت بعثه مقام معظم رهبری یادآور شد: ممکن است نیاز داشته باشیم زائران را از طریق فضای مجازی توجیح کنیم و امیدوارم بعد از گذر از دوره ‌حدود دو ساله کرونایی، توفیق پیدا کنیم بتوانیم وارد مرحله دوم اداره مدارس حج شویم و این مدرسه را به کانونی برای مراجعه روحانیون، زائران تبدیل کنیم.


وی بیان داشت: مدرسه حج استان هرمزگان که دو سال قبل پایه‌گذاری شد به دلیل انگیزه‌ای که متولیان آن به ویژه شیخ خطیبی امام جمعه اهل سنت قشم که از شخصیت علمی و سوابق طولانی خدمت زائران خانه خدا بهره‌مند است، آن را به یکی از موفق‌ترین مدارس حج کشور تبدیل کرده‌اند.


اکبری گفت: با عنایت خداوند از بین همه مسلمانان دنیا که یک میلیارد و 700 میلیون نفر جمعیت است توفیق خادم ضیافت خانه خدا نصیب ما شده است و باید تلاش کنیم بهترین خدمات را به انسان‌هایی که آرزوی رفتن حج دارند را ارائه کنیم.


وی گفت: منافع حج برای تمام انسان است و علمای شیعه و اهل سنت و دیگر ادیان الهی باید روی این مباحث بحث کنند و آن را به یک کتاب تبدیل کنند.


به گفته مدیر اهل سنت بعثه مقام معظم رهبری، باید با تجهیز خودمان به ابزارهای نوین و علم روز تلاش کنیم زائران که یک بار در عمرشان به حج می‌روند را با خدا و رسول خدا طوری آشنا کنیم که در زندگی‌اش تاثیر داشته باشد و این رسالت و وظایف عمده حج است که خوشبختانه مدرسه حج استان هرمزگان در این زمینه موفق بوده است.




مطالب مرتبط