وحدت و اتحاد سبب بازگرداندن اقتدار و عزت مسلمانان می‌شود

مدیر اهل سنت بعثه مقام معظم رهبری گفت: هم‌اکنون بیش از گذشته نیاز به وحدت و اتحاد وجود دارد تا بتوان معارف دینی و اسلامی را به گوش همه دنیا رسانده و آن عزت و اقتدار مسلمانان را دوباره بازگرداند.

حجت‌الاسلام هادی اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه استان‌های خبرگزاری تقریب، با اشاره به اینکه موضوع اخوت و برادری همواره جزو سیره پیامبر(ص) و ائمه‌اطهار(ع) بوده است، اظهار داشت: رسول خدا(ص) پس از اینکه در مدینه مستقر شدند و پایه‌های حکومت اسلامی در مدینه شکل گرفت در همان زمان آیه‌ای نازل شد و پیامبر اسلام(ص) از سوی خداوند متعال دستور گرفت که میان مومنان برادری ایجاد کند.
 
وی تصریح کرد: برادری زمینه اتحاد مسلمانان است و تا برادری نباشد وحدت شکل نمی‌گیرد و هیچ پیروزی نصیب مسلمانان نمی‌شود و باید گفت تاریخ صدر اسلام نیز مملو از این نمونه‌ها است.
 
مدیر اهل سنت بعثه مقام معظم رهبری افزود: در جنگ احد، پیش از آغاز جنگ تعداد قابل توجهی از مسلمانان از لشکر اسلام جدا شده و این تفرقه باعث مشکلات فراوانی در جنگ بدر شد.
 
وی اضافه کرد: حتی رسول خدا (ص) در آن جنگ آسیب دیدند و جنگ به نفع مسلمانان به پایان نرسید و یا عده‌ای که پیامبر(ص) برای نگهبانی از گذرگاه مامور کرده بود، گذرگاه را ترک کردند که همه اینها به نوعی تفرقه و جدایی و عدم اطاعت از رهبری پیامبر (ص) بوده و سبب شکست مسلمانان از دشمن شد.
 
حجت‌الاسلام اکبری افزود:خوشبختانه امروز به برکت پیروزی انقلاب اسلامی دل‌های مسلمانان به یکدیگر نزدیک‌تر شده است، بنابراین بیش از گذشته نیاز به وحدت و اتحاد وجود دارد تا بتوان معارف دینی و اسلامی را به گوش همه دنیا رسانده و آن عزت و اقتدار مسلمانان بازگردانده شود.
 
وی در پایان گفت: وحدت امری عقلانی و بدیهی است و نیازی به استدلال‌های دیگر ندارد و بی‌تردید اگر از دری تفرقه و جدایی و چنددستگی وارد شود از در دیگر اقتدار و ابهت و عظمت آن مجموعه از دست خواهد رفت.


| شناسه مطلب: 109351




حج اهل سنت



مطالب مرتبط