افتتاح مدرسه حج اهل سنت در استان خراسان رضوی


با همکاری مدرسه علمیه احمدیه تربت جام و مدیریت اهل سنت بعثه مقام معظم رهبری اولین مدرسه حج این استان حضور نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و جمع کثیری از روحانیون و علمای اهل سنت افتتاح گردید

به گزارش خبرنگار مدیریت اهل سنت، همزمان با شب بعثت پیامبر اسلام (ص) اولین مدرسه حج خادمین فرهنگی اهل سنت خراسان رضوی در مدرسه دینی احمدیه تربت جام با حضور حجت‌الاسلام سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، حجت‌الاسلام هادی اکبری، مدیر امور اهل سنت بعثه مقام معظم رهبری، مدیران حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری در خراسان رضوی، امامان جمعه اهل سنت تایباد، تربت جام، باخرز و صالح آباد و خراسان جنوبی، روحانیون کاروان‌های اهل سنت خراسان‌های رضوی و جنوبی به بهره‌برداری رسید.



حجت‌الاسلام سید عبدالفتاح نواب در مراسم افتتاحیه هفتمین مدرسه حج کشور، اظهار کرد: بعثت در مکه مکرمه رخ داد و چراغی که پیامبر اسلام (ص) در مکه روشن کرد، امروز در مدرسه حج تربت جام روشن است؛ روحیه خوب شیعه و سنی در این شهر و کشور روح مبارک پیامبر اسلام (ص) را شاد می‌کند.



نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت و سرپرست حجاج جمهوری اسلامی ایران، تأکید کرد: مدرسه حج یک ضرورت و نیاز اجتناب ناپذیر است، خواهران و برادرانی که مستطیع می‌شوند، باید حج را به‌جا آورند و جامعه روحانیت باید آنان را هدایت کند؛ امروز جامعه عوض شده و سفر حج نیز تغییر کرده است، قبل از انقلاب اندکی بیش از ۱۰ هزار نفر به حج می‌رفتند ولی امروز ۱۶ سال است که یک میلیون و پنجاه هزار نفر در نوبت هستند.


وی اضافه کرد: اگر حج کسی دچار مشکل شود، یک عمر دچار ناراحتی است، وظیفه ما این است که خوب بیاموزیم و خوب خدمت کنیم، این مردم شایسته خدمت هستند؛ اگر روحانی کاروان، معین کاروان و معینه کاروان خوب آموزش نبینند، زائر که هزینه سفر آنان را تأمین کرده از او راضی نیست و حج این افراد دچار مشکل می‌شود.


حجت الاسلام و المسلمین نواب، خدمت به زائران را فرصت خدمتی از جانب خداوند دانست و گفت: برگزاری حج با عزت و قانونمند از برکات انقلاب اسلامی و خون شهدا است زیرا ما در بین روحانیون کاروان خود، هم مجتهد، هم نماینده مجلس، هم قاضی و هم دکترای رشته‌های مختلف داریم.


 


فوت ۲۵۰ خادم فرهنگی حج در دوران کرونا


 


وی با اشاره به شیوع گسترده ویروس کرونا در جهان، گفت: در دوران شیوع ویروس کرونا در کشور، بیش از ۲۵۰ نفر از خادمین فرهنگی زائران حج اعم از روحانیون، معین‌ها و معینه‌ها را از دست دادیم که همه این عزیزان شیفته خدمت به زائران حجاج بیت الله الحرام بودند.
 


مدیر امور اهل سنت بعثه مقام معظم رهبری حجت الاسلام و المسلمین اکبری



با تبریک بعثت نبی مکرم اسلام (ص) اظهار کرد: بعثت انبیا (ع) اهدافی داشت که یکی از اهداف بعثت پیامبر اسلام (ص) اخوت و برادری بود، پایه شکل‌گیری تمدن اسلامی اخوت است و نکته دیگر، عقلانیت است، پیامبر اسلام (ص) عقل را بر جهان حاکم کرد.

حجت‌الاسلام هادی اکبری افزود: اقبال لاهوری، خاتم النبیایی پیامبر (ص) را به استقرار عقل در جهان مرتبط می‌داند، در واقع ایشان مبعوث شد تا عقلانیت و اخلاق را در جامعه حاکم کند.


وی با بیان این‌که هفتمین مدرسه حج خادمین فرهنگی اهل سنت حج و زیارت در خراسان رضوی به بهره‌برداری می‌رسد، ابراز کرد: ما در مدرسه حج با حضور روحانیون معین و معینه که به خادمین فرهنگی حج نام‌گذاری شده است، ترویج عقلانیت و اخلاق را مد نظر قرار دادیم.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران