کتاب

مناسک حج

ویژه اهل سنت بر اساس فقه حنفی و شافعی

وَلِلّهِ عَلَى النَّاسِ حِجُّ الْبَیْتِ مَنِ اسْتَطَاعَ إِلَیْهِ سَبِیلاً


حج، گردهمایی پاکان و نیکان و وارستگان معنویت گرا و از دنیا رستگان آخرت گراست.


در این کنگره بی بدیل حاجیان از لحظه ای که به قصد حج از خانه و دیار جدا می شوند و همه پیوندهای دنیایی را می گسلند ، تا آنگاه که در میقات احرام می بندند تا طواف و وقوف و سعی و ذبح و . . . همه جا خدا را می جویند و در پی وصال اویند.


حج یک اردوی آموزشی چند روزه و تمرین برای آماده سازی انسان است تا در پهنه زندگی ،همواره خدا را بجوید و با شیطان به ستیز برخیزد.


بی تردید اگر حاجی در این سفر پر رمز و راز به مناسک و اعمال پر معنای حج بی توجه باشد به رموز واسرار حج نیز دست نخواهد یافت.


از این رو زائر بیت الله باید پیش از هر چیز به یادگیری مسائل شرعی حج بپردازد و با استفاده از روحانیون ارجمند و نیز مطالعه منابع فقهی ، تاریخی و اخلاقی مربوط به حج و زیارت و اماکن مقدسه مکه و مدینه خود را برای این سفر معنوی آماده کند.


بر روحانیون و مدیران کاروان ها نیز لازم است که در راهنمایی همه جانبه زائران بکوشند؛چنانکه مجدد حج ابراهیمی حضرت امام خمینی (ره)فرمود:


«علمای اعلام کاروان‌ها از زوار خویش دعوت نمایند و برای آنان مجلس درس مناسک قرار دهند و بر حجاج واجب است برای یاد گرفتن، لحظه‌ای را کوتاهی نکنند و با تمام توان مسایل را یاد بگیرند و با علم به مسائل، مناسک را عمل کنند»


امید است کتاب حاضر- که به صورت مصور و طبق مذهب شافعی و حنفی تهیه شده است- راهیان دیار یار را مفید افتد و زائران حرم مقدس نبوی(ص) را به‌کار آید و به درستی عبادات برادران و خواهران اهل سنت کمک کند.


در تهیة این مجموعه لازم است از همه عزیزانی که در تدوین و تصحیح این کتاب همکاری داشته‌اند,از روحانیون محترم حنفی آقایان مولوی: محمد اسحاق مدنی،نذیر احمد سلامی،حامد و عبدالصمد دامنی و از روحانیون ارجمند شافعی آقای ماموستا محمد امین راستی تشکر نمائیم. و یا و خاطره شهید ماموستا شیخ الاسلام را که در تدوین این کتاب ما را یاری رساندند گرامی می داریم.


حجُّکُم مقْبُول وسعْیُکُمْ مشْکُور .


 


شما می توانید از طریق لینک زیر کتاب الکترونیکی مناسک حج اهل سنت ویژه شوافع و احناف را دانلود نمایید


 


لینک دانلود کتاب الکترونیکی مناسک حج بر اساس فقه حنفی و شافعی


| شناسه مطلب: 92421







نظرات کاربران