همایش متمرکز زائرین حج تمتع ۹۸ استان سیستان و بلوچستان برگزار شد

همایش متمرکز آموزشی توجیهی زائرین حج تمتع ۹۸ استان سیستان و بلوچستان در حسینه رضویه شهر زاهدان برگزار شد.

ه گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج ، در این همایش که با حضور زائران 8 کاروان اهل سنت و سه کاروان اهل تشیع روز جمعه  (13 اردیبهشت ماه)  برگزار شد آیت الله محامی نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان درباره اهمیت سفر حج سخنرانی کرد و سپس


حجت الاسلام والمسلمین اکبری مدیر اهل سنت بعثه مقام معظم رهبری ضمن بیان برنامه های بعثه برای برگزاری هر چه بهتر آیین باشکوه حج، لزوم آشنایی زائران با جایگاه حج و اسرار و معارف آن را یادآور شد.


وی با اشاره به ایجاد زیر ساخت های آموزش مجازی، زائران را به استفاده هر چه بهتر از این فضا برای آشنایی با اسرار و معارف و مناسک حج فراخواند و بر لزوم آمادگی جسمی، روحی و علمی زائران تاکید کرد.


در ادامه این همایش، حجت الاسلام والمسلمین فقیهی مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری و آقای کیخا مدیر حج و زیارت استان سیستان و بلوچستان درباره اهمیت کنگره عظیم حج و مسایل اجرایی حج 98 سخنرانی کردند.


این همایش با سخنان سرهنگ باشتنی مسئول پلیس فرودگاه در سیستان و بلوچستان درباره بایدها و نبایدهای امنیتی و مولوی عبدالحلیم قاضی از اساتید اهل سنت در خصوص این اجتماع عظیم معنوی ادامه یافت.