با حضور نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت:

نخستین مدرسه حج هرمزگان در قشم به بهره برداری رسید

نخستین مدرسه حج در استان هرمزگان شامگاه شنبه با حضور نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، مسؤول اهل سنت بعثه مقام معظم رهبری و جمعی از مسؤولان استانی و شهرستانی در کنار علما و روحانیون شیعه و سنی فعالیت خود را آغاز کرد.

در آیین آغاز بکار این واحد، شیخ عبدالرحیم خطیبی امام جمعه اهل سنت قشم توسط مسوول اهل سنت بعثه مقام معظم رهبری به عنوان مدیر این مدرسه منصوب شد.
خطیبی گفت: معنویت، حلقه مفقوده آموزش‌ها در حوزه مسائل مربوط به حج است و از این رو باید بیش از پیش به آن توجه شود.



وی افزود: شروع فعالیت این مدرسه می‌تواند به رفع نواقص این حوزه در جنوب کشور کمک کند.امام جمعه اهل سنت قشم ادامه داد: گسترش دانش روحانیان کاروان‌ها یکی دیگر از ثمرات وجود چنین مدارسی است.وی تصریح کرد: روحانیان کاروان‌های حج باید علاوه بر احکام و مسائل فنی، نسبت به تاریخ و جغرافیای حج نیز تسلط داشته باشند.



خطیبی خاطرنشان کرد: اشراف کامل نسبت به شبهات رایج در ایام حج و پاسخ‌های مستند و منطقی آن نیز از دیگر نیازهای ضروری یک روحانی کاروان است.
مدرسه حج هرمزگان واقع در جزیره قشم، سومین مدرسه در کشور است.شهرستان قشم شامل جزیره های قشم، لارک و هنگام با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیومتر در آب های خلیج فارس گسترده شده است.




نظرات کاربران