توسط مدیر اهل سنت بعثه رهبری؛

اهداف تأسیس مدارس حج در کشور تشریح شد

مدیر اهل سنت بعثه مقام معظم رهبری، گفت: ارائه آموزش مستمر، بهره‌گیری از ظرفیت‌ استان‌های مختلف و برقراری ارتباط دائم با روحانیون کاروان‌ها از مهم‌ترین اهداف تأسیس مدارس حج در کشور است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج به نقل از فارس ، حجت‌الاسلام والمسلمین «هادی اکبری» شامگاه شنبه (4 خرداد ماه) در آیین افتتاح مدرسه حج استان هرمزگان اظهار کرد: حج، عبادتی است که تمام مذاهب اسلامی آن را از ارکان دین می‌دانند.
وی با اشاره به فعالیت پانزده ساله بعثه رهبری در کشور، افزود: در این مدت دو هزار روحانی اهل سنت جذب شده‌اند و بیش از یک هزار پرونده فعال وجود دارد.
مدیر اهل سنت بعثه رهبری تصریح کرد: ارائه آموزش مستمر، بهره‌گیری از ظرفیت‌ استان‌های مختلف و برقراری ارتباط دائم با روحانیون کاروان‌ها از مهم‌ترین اهداف تأسیس مدارس حج در کشور است.
حجت‌الاسلام اکبری ادامه داد: جذب و تربیت شاگرد به هیچ وجه در اهداف و دستورکار مدارس حج قرار ندارد و این مدارس تنها حل مسائل علمی مرتبط، پاسخ به شبهات، تقویت کتابخانه‌ حج و غنابخشی دانش علما و روحانیون کاروان‌ها را دنبال می‌کنند.
وی اضافه کرد: تمام روحانیون دارای پرونده فعال در منطقه به صورت فصلی در این مدرسه گرد هم می‌آیند و سه کارگروه «مناسک و احکام»، «فرهنگی» و «انتقال تجارب» را تشکیل می‌دهند.
مدیر اهل سنت بعثه رهبری گفت: نتایج مباحث کارگروه‌ها از طریق تکمیل فرم‌های مربوطه توسط اعضا به مرکز ارسال می‌شود.
گفتنی است؛ نخستین مدرسه حج هرمزگان با حضور حجت الاسلام والمسلمین نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، امام جمعه شهرستان قشم، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان، جمعی از مسؤولان و شیوخ و فقهای اهل سنت در جزیره قشم گشایش یافت.
در این آیین که در سالن اجتماعات شهرداری قشم برگزار شد، شیخ «عبدالرحیم خطیبی» با حکم مدیر اهل سنت بعثه مقام معظم رهبری به عنوان مسؤول این مدرسه منصوب شد.


| شناسه مطلب: 93916




حج مدرسه حج اهل سنت



مطالب مرتبط

نظرات کاربران