برگزاری محفل انس و معرفت در مجموعه جوهر الرویا مکه

محفل انس و معرفت ویژه کاروانهای اهل سنت به همت مدیریت اهل سنت بعثه مقام معظم رهبری برگزار گردید

در این مراسم که با حضور کاروانهای مستقر در مجموعه  جوهر الرویا در مکه برگزار گردید قاریان وسخنرانان به قرائت قرآن و سخنرانی پرداختند .


در ابتدای این مراسم قرائت قرآن توسط یکی از قاریان کاروان جناب حاج محمد قره قول انجام پذیرفت و در ادامه  حاجی آخوند عبدالحی میزا علی امام جمعه آق قلا و سخنران مدعو بعثه مقام معظم رهبری به ایراد سخنرانی پرداختند .


ایشان در ابتدا ضمن عرض خیرمقدم و قبولی طاعات و عبادات مطالبی را در خصوص حج بیان نموده و گفتند : حج یک عبادت مالی و هم یک عبادت بدنی و جسمی است و تفاوت حج با سایر عبادات را بر شمردند . ایشان یکی از خصوصیات حج را حضور همه اقشار از کل جهان اسلام از هر رنگ و مذهب و لباسی و سطح اجتماعی متفاوت ، پیر و جوان ، غنی و فقیر ، و یک رنگ واحد و بدون هیچ فرقی با هم عبادت را انجام می دهند که این یک فرصت بزرگ برای مسلمین می باشد و در ادامه مسائل حج را به زبان ترکمنی برای زائرین بیان نمودند .


سپس تلاوت قرآن توسط قاری بین المللی جناب حاج سعید پرویزی ، نفر اول مسابقات بین المللی در سال 96 که با استقبال پرشور شرکت کنندگان همراه بود .


در ادامه مراسم شاهد اجرای گروه تواشیح مولود النبی متشکل از افراد حاضر در کاروان ها بودیم که با استقبال شرکت کنندگان همراه بود .


همچنین در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین خیرخواه ، مدیر فرهنگی مدیریت اهل سنت بعثه مقام معظم رهبری به ایراد سخنرانی پرداختند .


ایشان پیرامون فلسفه حج که عبودیت برای خداوند متعال است اشاره داشته و بیان نمودند : اکنون که لطف الهی شامل همه گردیده است و توفیق زیارت مسجدالحرام و بارگاه منور پیامبر اکرم (ص) را برای ما فراهم نموده است باید از این فرصت استفاده نمود و با توسل به پیامبر گرامی اسلام و در دل و جان ندای پیامبر را گوش فرا داده که همان ندای توحیدی  ابراهیم خلیل است .


ود با بیان اینکه یکی از مواردی که باید اصل قرار بگیرد انس با قرآن است فرمودند : حاجیان باید بعد از اعمال و مناسک ، قرآن تلاوت کنند . اگر غفلت کنیم این فرصت های استفاده از خانه خدا و زیارت پیامبر از دستمان می رود .


در انتهای مراسم شاهد اجرای مسابقه فرهنگی توسط حجت الاسلام محرری و اهدای هدایا به شرکت کنندگان از طرف بعثه مقام معظم رهبری بودیم .