برگزاری محفل انس و معرفت در مجموعه رویاالحسن مکه

محفل انس و معرفت ویژه کاروانهای اهل سنت به همت مدیریت اهل سنت بعثه مقام معظم رهبری برگزار گردید .

در این مراسم که با حضور کاروانهای مستقر در مجموعه رویاالحسن در مکه برگزار گردید قاریان وسخنرانان به قرائت قرآن و سخنرانی پرداختند .


در ابتدای این مراسم قرائت قرآن توسط یکی از قاریان کاروان جناب حاج محمد رضا بای انجام پذیرفت و در ادامه  حاجی آخوند عبدالحی میزا علی امام جمعه آق قلا و سخنران مدعو بعثه مقام معظم رهبری به ایراد سخنرانی پرداختند .


ایشان با بیان اینکه اولین کسانیکه بیت الله را طواف نمودند فرشتگان بودند و همپنین برخی از پیامبران زمانی که قومشان آنها را تبعیت نمی کردند و با پیامبران ستیز داشتند همین پیامبران به بیت الله الحرام پناه می بردند تا در امان باشند و حتی تا آخر عمرشان در کنار خانه خدا عبادت می کردند وخیلی از این پیامبران از جمله هود، نوح ، شعیب و صالح علیهم السلام میان چاه زمزم و مقام ابراهیم دفن شده اند . ما به عنوان مسلمان باید طوری عمل کنیم که پیامبر بزرگوار اسلام و خلفای راشدین و ائمه اطهار و بزرگان دین را الگو قرار دهیم .


سپس تلاوت قرآن توسط قاری بین المللی جناب حاج سجاد علیپور ، نفر اول مسابقات کشوری که با استقبال پرشور شرکت کنندگان همراه بود .


 


در ادامه مراسم شاهد اجرای گروه تواشیح که متشکل از افراد حاضر در کاروان ها بودیم که باموضوع امام حسین (ع) انجام پذ استقبال شرکت کنندگان همراه بود .


همچنین در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین خیرخواه ، مدیر فرهنگی مدیریت اهل سنت بعثه مقام معظم رهبری به ایراد سخنرانی پرداختند .


ایشان با بیان اینکه مهم ترین فلسفه حج اظهار عبودیت  و بندگی است گفتند : خداوند توفیق حضور در سرزمین وحی را نصیب زائران خانه اش نموده تا در این فرصت به خود سازی و تمرین بندگی بپردازند و با آشنایی با سرگذشت حضرت ابراهیم و اسماعیل (ع) و الگو قرار دادن پیامبر بزرگ اسلام (ص) ، صفات ایثار و گذشت و صبر و بردباری ومهر ومحبت را الگوی زندگی خود قرار دهند.


در انتهای مراسم شاهد اجرای مسابقه فرهنگی توسط حجت الاسلام محرری و اهدای هدایا به شرکت کنندگان از طرف بعثه مقام معظم رهبری بودیم .