برگزاری محفل انس و معرفت در مجموعه روابی اجیاد مکه

محفل انس و معرفت ویژه کاروانهای اهل سنت به همت مدیریت اهل سنت بعثه مقام معظم رهبری برگزار گردید .

در این مراسم که با حضور کاروانهای مستقر در مجموعه  روابی اجیاد در مکه برگزار گردید قاریان و سخنرانان به قرائت قرآن و سخنرانی پرداختند .


در ابتدای این مراسم تلاوت قرآن توسط قاری ممتاز کشوری و بین المللی جناب آقای حاج هادی اسفیدانی، که با استقبال پرشور شرکت کنندگان همراه بود .


 



 


در ادامه  حاجی آخوند عبدالحی میزا علی امام جمعه آق قلا و سخنران مدعو بعثه مقام معظم رهبری به ایراد سخنرانی پرداختند  ایشان با بیان احکام و مناسک حج از حاجیان درخواست نمودند که در سفر حج از مجادله پرهیز نمایند و نسبت به مشکلات صبر و بردباری داشته باشند ، زیرا یکی از اسرار حج تحمل مشکلات و سختی ها و تمرین بندگی خداوند و شکرگذاری و صبر در مصائب است .


 



 


سپس حضرت حجت الاسلام والمسلمین هادی اکبری مدیریت محترم اهل سنت بعثه مقام معظم رهبری ضمن ابلاغ امیرالحاج حضرت حجت الاسلام والمسلمین نواب به بیان آثار و برکات حج پرداختند و گفتند : سفر حج سفری استثنائی وخاص است و با سایر سفرهای سیاحتی متفاوت است این سفر باید در انسان ایجاد تحول نماید و از فرصت زیارت خانه خدا برای شناخت بهتر خداوند و اظهار بندگی استفاده نمود .


 



 


 وی در ادامه با توصیه به حجاج مبنی بر بهره برداری حداکثری از فضائل این مکانهای مقدس فرمودند : اکنون که فرصت انجام حج مبرور برای همه ما فراهم شده است بهترین زمان برای بندگی و نزدیکی به خداوند همین ایام نورانی زیارت بیت الله و انجام اعمال است .


همچنین در این مراسم شاهد اجرای سرود و نعت خوانی توسط جناب آقای عبدالعزیزاحمدی از زائرین کاروان بودیم که نعت زیبایی را در وصف رسول خدا قرائت نمودند.


 



 


ادامه این مراسم با سخنرانی حضرت آیت الله سلیمانی رابط روحانیون اهل سنت بعثه مقام معظم رهبری همراه بود که ایشان با بیان اینکه خداوند در قرآن کریم از بیت الله به عظمت یاد کرده فرمودند : هیچ قدرتی نمی تواند از عظمت این خانه بکاهد زیرا بانی آن خداوند کریم و معمار آن جبرئیل امین و بنا و عمله آن  اسماعیل و ابراهیم خلیل و تطهیر کننده آن وجود نازنین پیامبر گرامی اسلام(ص)  است . ایشان در ادامه گفتند : از نمازهای جماعت در مسجدالحرام غافل نشوند زیرا ثواب هر نماز رکعت نماز برابر با صدهزار رکعت است .


در این مراسم حجت الاسلام محرری ، کارشناس فرهنگی مدیریت اهل سنت بعثه مقام معظم رهبری با اجرای مسابقه فرهنگی جوایزی را به رسم یادبود از طرف بعثه تقدیم نمودند.


در نهایت مراسم با نصایح و دعای خیر مولوی عبدالرحمان ملازهی امام جمعه اهل سنت چابهار پایان یافت .