برگزاری محفل انس و معرفت در مجموعه نجمه العفاف مکه

محفل انس و معرفت ویژه کاروانهای اهل سنت به همت مدیریت اهل سنت بعثه مقام معظم رهبری برگزار گردید .

در این مراسم که با حضور کاروانهای مستقر در مجموعه  نجمه العفاف در مکه برگزار گردید قاریان و سخنرانان به قرائت قرآن و سخنرانی پرداختند .


در ابتدای این مراسم تلاوت قرآن توسط قاری ممتاز کشوری و بین المللی جناب آقای حاج سجاد علی پور ، که با استقبال پرشور شرکت کنندگان همراه بود .


 



 


در ادامه  ماموستا سید محمد یوسف وخشوری روحانی کاروان 24059 به ایراد سخنرانی پرداختند ایشان ضمن تقدیر و تشکر از بانیان حج ابراهیمی به بیان جایگاه حج در اسلام پرداختند و گفتند : ما باید از فرصت عظیم الهی وکعبه و مسجدالحرام بهره کافی و ویژه ببریم چون زمان به سرعت می گذرد . و اگر درست از این فرصت استفاده نکنیم حسرت و افسوس و پشیمانی برایمان می ماند وی با اشاره به اینکه کثیری از مسلمانان در آرزوی آمدن به این سفر معنوی هستند گفت: خدائند متعال این  توفیق را نصیب و قسمت شما زائرین نموده و قدر لحظه لحظه آن را دانسته و برای بازماندگان این سفر هم دعا نمایید .


 



 


سپس شاهد اجرای سرود و مولودی خوانی وتواشیح توسط زائران گرامی در مدح رسول اکرم (ص) بودیم


همچنین در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین خیرخواه ، مدیر فرهنگی مدیریت اهل سنت بعثه مقام معظم رهبری ضمن ابلاغ سلام امیر الحاج حضرت حجت الاسلام والمسلمین نواب به بیان فضائل حج ابراهیمی پرداختند و با تاکید بر لزوم استفاده معنوی زائرین از این فرصت گفتند :  زائر باید در مکه مکرمه حال خاص دعا داشته باشد  و وقت خود را برای استفاده ویژه از حرم امن الهی صرف نماید  و در منا ، عرفات و مزدلفه خودش را متحول سازد  و بعد از اعمال حج بار دیگر همچون طفلی پاک متولد شده و مورد غفران ورحمت الهی قرار می گیرد و باید این حال معنوی را با خود نگه دارد تا از این سفر معنوی توشه ای اخروی اندوخته باشد  ایشان در ادامه فرمودند : حج درس خود سازی است و تربیت نسل مومن را برای ما به ارمغان باید داشته باشد .


 



 


 وی در ادامه با توصیه به حجاج مبنی بر بهره برداری حداکثری از فضائل این مکانهای مقدس فرمودند : اکنون که فرصت انجام حج مبرور برای همه ما فراهم شده است بهترین زمان برای بندگی و نزدیکی به خداوند همین ایام نورانی زیارت بیت الله و انجام اعمال است .


 



 


در پایان این مراسم مسابقه فرهنگی برگزار و هدایایی را به رسم یادبود از طرف بعثه تقدیم نمودند.