برگزاری دومین محفل انس و معرفت در مجموعه فصول الاجیاد مکه

محفل انس و معرفت ویژه کاروانهای اهل سنت به همت مدیریت اهل سنت بعثه مقام معظم رهبری برگزار گردید

در این مراسم که با حضور کاروانهای مستقر در مجموعه  فصول الاجیاد در مکه برگزار گردید قاریان و سخنرانان به قرائت قرآن و سخنرانی پرداختند .


 



 


در ابتدای این مراسم تلاوت قرآن توسط قاری ممتاز کشوری و بین المللی جناب آقای حاج هادی اسفیدانی  ، که با استقبال پرشور شرکت کنندگان همراه بود .


 



 


در ادامه مولوی عبدالمجید شه بخش روحانی کاروان 23012 با تقدیر و تشکر از بانیان و برگزارکنندگان حج ابراهیمی در ایران نحوه اکرام و برگزاری حج در ایران را قابل مقایسه با هیچ کشور اسلامی ندانسته و گفتند : امروز سایر کشورها ایران اسلامی را الگویی برای خود در خدمت رسانی به حجاج می دانند . وی در ادامه با اشاره به آیه رَبَّنَا إِنِّی أَسْکَنْتُ مِنْ ذُرِّیَّتِی بِوَادٍ غَیْرِ ذِی زَرْعٍ گفتند : سرزمین مکه زمینی لم یزرع و غیر قابل سکونت بود ولی امروز به برکت دعای و بندگی و اخلاص حضرت ابراهیم و اسماعیل هاجر از آن حالت در آمده و به مقدس ترین مکان عالم تبدیل شده است . ایشان در انتها با اشاره به زحمات و رشادتهای پیامبر (ص) در صدر اسلام گفتند: اتمروز اگر حج و نماز وقرآنی هست به برکت زحمات پیامبر(ص) و آل و اصحاب ایشان می باشد .


 



 


 همچنین در این مراسم حضرت آیت الله سلیمانی رابط روحانیون اهل سنت بعثه مقام معظم رهبری با اشاره به آیه 27 سوره حج  : وَأَذِّن فِی النَّاسِ بِالْحَجِّ یَأْتُوکَ رِجَالًا وَعَلَى کُلِّ ضَامِرٍ یَأْتِینَ مِن کُلِّ فَجٍّ عَمِیقٍ به تفسیر این آیات پرداخته و گفتند : کعبه سه بانی دارد بانی اول آن حضرت آدم ابوالبشر (ع) می باشد که کوه صفا مروه نماد حضرت آدم و حوا می باشد و دومین بانی خانه کعبه نیز حضرت نوح علیه السلام می باشد که حضرت نوح بعد از طوفان سهمگین و عذاب الهی دوباره این مکان مقدس را باز سازی نمودند و در نهایت سومین بانی آن حضرت ابراهیم خلیل الله است کعبه را بنا نهاد و سپس توسط کفار و مشرکان این مکان مقدس آلوده گردید که با بعثت نبی مکرم اسلام (ص) این مکان مقدس از لوث شرک و بت پرستی پاک و تطهیر و آباد گشت . وی در ادامه با بیان اینکه مشروعیت هر مسلمان به کعبه هست فرمودند : امروز اگر ذبح ما رو به کعبه نباشد خوردنش حرام است ، نماز ما رو به قبله است اگر روبه قبله نباشد نماز باطل است و همچنین در نهایت دفن و مرگ ماهم روبه قبله می باشد .


ایشان در پایان با بیان نمودن زحمات حضرت هاجر و ابراهیم و اسماعیل علیهم السلام گفتند : منظور از انجام سعی هاجری و طواف ابراهیمی و قربانی اسماعیلی نه تکرار اعمال آنها به ظاهر است بلکه باید با سعیی هاجر گونه گناهانمان را به قربانگاه برده وآنها را سر ببریم و توبه انابه کرده و به سوی خداوند بازگردیم .


در پایان این مراسم ضمن تقدیر از خانواده معظم شهدا ، اجرای مسابقه فرهنگی توسط حجت الاسلام محرری برگزار و هدایایی را به رسم یادبود از طرف بعثه تقدیم نمودند.