برگزاری محفل انس و معرفت در مجموعه دارالشیبی مکه

محفل انس و معرفت ویژه کاروانهای اهل سنت به همت مدیریت اهل سنت بعثه مقام معظم رهبری برگزار گردید

در این مراسم که با حضور کاروانهای مستقر در مجموعه  دارالشیبی در مکه برگزار گردید قاریان و سخنرانان به قرائت قرآن و سخنرانی پرداختند .


 


مراسم با تلاوت یکی از زائرین کاروان ها آغاز و با عرض خیر مقدم توسط شیخ محمد جعفرنژاد روحانی کاروان 32014  نسبت به مهمانان بعثه ادامه یافت .


در ادامه تلاوت قرآن توسط قاری بین المللی جناب حاج حمید رضا نصیری انجام پذیرفت که با استقبال پرشور شرکت کنندگان همراه بود.


 



 


 همچنین در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین خیرخواه ، مدیر فرهنگی مدیریت اهل سنت بعثه مقام معظم رهبری ضمن ابلاغ سلام امیر الحاج حضرت حجت الاسلام والمسلمین نواب به بیان آیه شریفه  وَإِذِ ابْتَلَى إِبْرَاهِیمَ رَبُّهُ بِکَلِمَاتٍ فَأَتَمَّهُنَّ  قَالَ إِنِّی جَاعِلُکَ لِلنَّاسِ إِمَامًا  پرداختند و با تاکید بر لزوم در معرض آزمایش قرار گرفتن مؤمنین گفتند :  یکی از سنتهای حتمی خداوند امتحان و آزمایش است طبق آیه این شریفه حضرت ابراهیم علیه السلام پس از امتحان و آزمایشات الهی فراوان به مقام امامت و رهبری رسید.


 



 


 ایشان در ادامه گفتند : خداوند سرگدشت حضرت ابراهیم و اسماعیل و هاجر و نبی مکرم اسلام (ص) را برای ما مجسم کرده تا به آنها اقتدا کنیم و اخلاص و صداقت و حلم و بردباری و ایثار وگدشت و مهر ومحبیت را سرلوحه زندگی مان قرار دهیم ، تا بتوانیم به کمال و قرب الهی برسیم ایشان در پایان فلسفه عبادت را بندگی و عبودیت خداوند متعال دانستند.


بعد از سخنرانی گروه تواشیح متشکل از افراد حاضر در کاروان ها به اجرای سرود در وصف نبی مکرم اسلام پرداخته سپس سید عبدالرحیم تخت دار روحانی کاروان 32026 به ایراد سخنرانی چرداختند :


ایشان با بیان حرمت و عظمت بیت الله گفتند : کعبه و مکه نمادى از برکات الهى، هدایت بشر و محل اجتماع براى عبودیت حضرت حق، قلمداد شده است. خداوند متعال با افاضۀ خیر فراوان دنیوى بر این مکان که قبل از آن خشک و لم ‏یزرع بود، رزّاقیت خود را به عرصه نمایش در آورد و با ارائۀ این حقیقت که آن جا محلى است براى وصول به مقام قرب الهى، چگونگى سلوک بندگى را، براى هدایت جهانیان به تصویر کشید.


در پایان این مراسم ضمن تقدیر از خانواده معظم شهدا ، مسابقه فرهنگی برگزار و هدایایی را به رسم یادبود از طرف بعثه تقدیم نمودند.