برگزاری محفل انس و معرفت در مجموعه نجمه الحدیقه مکه

محفل انس و معرفت ویژه کاروانهای اهل سنت به همت مدیریت اهل سنت بعثه مقام معظم رهبری برگزار گردید

در این مراسم که با حضور کاروانهای مستقر در مجموعه  نجمه الحدیقه در مکه برگزار گردید قاریان و سخنرانان به قرائت قرآن و سخنرانی پرداختند .


در ابتدا تلاوت قرآن توسط قاری بین المللی جناب حاج حمید احمدی وفا انجام پذیرفت که با استقبال پرشور شرکت کنندگان همراه بود .


سپس مولوی محمد عمر عاشوری  روحانی کاروان 39505 با خیرمقدم نسبت به مهمانان بعثه از برگزاری جلسه در این مجموعه قدر دانی نمودند .


همچنین در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین اکبری مدیریت اهل سنت بعثه مقام معظم رهبری به ایراد سخنرانی پرداختند : ایشان با بیان آیه شریفه یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اسْتَجِیبُوا لِلَّهِ وَ لِلرَّسُولِ إِذَا دَعَاکُمْ لِمَا یُحْیِیکُمْ  گفتند : طبق آیه شریفه زندگی و حیات مسلمانان در اطاعت از خدا و رسول گرامی اسلام (ص) می باشد واگر این اطاعت محقق شود خداوند نوری در زندگی انسان قرار می دهد که بواسطه آن نور خداوند ما را هدایت می کند و این نور همیشه همراه انسان خواهد بود و او را از معاصی و انحرافات در این دنیا نجات داده و در روز قیامت نیز همین نور بندگی خداوند و اطاعت رسول گرامی اسلام فریاد رس و شفیع ما خواهد بود ودر نهایت ما را در بهشت برین همنشین اولیاء الله خواهد نمود .


وی  در پایان خواستار استفاده حجاج از این فرصت استثنائی شدند و فرمودند : فرصت حج فرصتی برای توبه است که انسانها با قلبی سیاه و پراز گناه وارد خانه خدا می شوند وبا قلبی سفید و دلی پاک از آن خارج می شوند .


بعد از سخنرانی اجرای سرود و نعت خوانی توسط جناب آقای اشرفی از زائرین کاروان که در وصف رسول خدا اشعاری را قرائت نمودند و سپس مولوی عبدالستار حسین زهی  روحانی کاروان 23030 به ایراد سخنرانی پرداختند :


ایشان با اشاره بیانات مقام معظم رهبری پیرامون حج گفتند : حجاج به عنوان سفیران و نمایندگان راستین نظام جمهوری اسلامی هستند و باید با اخلاق حسنه و برخورد اسلامی با برادران دینی خود با هر رنگ و لباسی که داشته باشند  ، نمونه یک فرد ایرانی و انقلابی باشند .


انتهای مراسم با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین خیرخواه ، مدیر فرهنگی مدیریت اهل سنت بعثه مقام معظم رهبری همراه بود ایشان ضمن ابلاغ سلام امیر الحاج حضرت حجت الاسلام والمسلمین نواب به بیان  انواع عبادات پرداخته و گفتند : عبادات بر دو نوع است فردی مثل نماز و روزه  و جمعی مثل نمازجمعه و جماعات وبزرگترین عبادت جمعی در جهان حج تمتع است . ایشان با یادآوری اینکه هنگام وداع با اقوام وآشنایان در ایران با گریه و ندبه از ما التماس دعا داشتند ، فرمودند : امروز که ما در این سرزمین مقدس هستیم باید قدر این لحظات را بدانیم و برای همه مسلمین و رفع مشکلات جهان اسلام دعای خیر داشته باشیم زیرا که یک از مواقع استجابت دعا در مسجدالحرام و مسجدالنبی می باشد .


 


در پایان این مراسم ضمن تقدیر از خانواده معظم شهدا ، مسابقه فرهنگی برگزار توسط حجت الاسلام محرری برگزار و هدایایی را به رسم یادبود از طرف بعثه تقدیم شرکت کنندگان نمودند.